Assalamualaikum. Pernahkah kita terfikir mengapa Allah jadikan kita dua lubang hidung, dan bukannya satu? Nah, ini jawapannya bagi pertanyaan tersebut. Sila baca dan fahami, ya? Terima kasih.

๐Ÿ‘ƒ�Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan kanan, apakah fungsinya sama?

๐Ÿ‘ƒ�Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan bezanya; sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan yg kiri mewakili bulan (mengeluarkan sejuk).

๐Ÿ”ปJika SAKIT KEPALA, cubalah MENUTUP Lubang hidung sebelah KANAN, bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit, sakit kepala akan sembuh.

๐Ÿ”ปJika merasa LELAH/PENAT, lakukan sebaliknya. Tutup lubang hidung sebelah KIRI dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Tak lama kemudian, Anda akan merasakan segar kembali.

๐Ÿ”ปPerempuan bernafas lebih dg hidung sebelah kiri, sehingga hatinya MUDAH sekali sejuk. Laki-laki bernafas lebih dg hidung sebelah kanan, sehingga CEPAT sekali marah.

๐Ÿ”ปApakah Anda memperhatikan pada saat bangun, lubang hidung mana yg bernafas lebih cepat? Sebelah kiri atau kanan?

๐Ÿ”ปJika lubang hidung kiri bernafas lebih cepat, Anda akan merasa sangat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, Anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

๐Ÿ”ปCara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih baik diterapkan kepada orang dewasa.

๐Ÿ”ปPada suatu malam, saya duduk menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafas dengan lubang hidung sebelah kiri. Dalam kurang dari satu minggu, sakit kepala saya sembuh. Saya teruskan melakukannya selama 1 bulan, sejak malam itu sampai sekarang, sakit kepala saya tidak kembali lagi.

๐Ÿ”ปLuar biasa, sungguh sempurnanya pengaturan ciptaan Allรขh.

Silakan kongsi dengan teman, sahabat, keluarga, dll. Selamat mencuba dan semoga bermanfaat.

Sumber : Tibun Nabawi