Memilih syarikat pemindahan yang boleh dipercayai di Kuala Lumpur adalah proses penting yang harus diberi perhatian serius. Lagipun, pemindah rumah akan bertanggungjawab untuk menguruskan semua harta peribadi pelanggan.

Syarikat pemindahan yang akhirnya dipilih akan mempengaruhi pengalaman pindah rumah anda. Artikel ini bertujuan untuk membantu anda mencari syarikat pemindahan terbaik di Lembah Klang serta memberikan beberapa panduan berguna untuk mempersiapkan langkah anda.

Beberapa perkara yang harus pertimbangkan semasa berpindah adalah, adakah anda ingin mengemas semua barang dengan diri sendiri atau adakah anda ingin seseorang untuk mengendalikan semua perkara untuk anda?

Memberikan tugas packing barangan kepada syarikat pemindahan adalah pilihan yang tidak diketahui oleh ramai orang. Pastinya, mendapatkan perkhidmatan sebegini adalah lebih mahal daripada anda mengemas barangan dengan diri sendiri.

Berapa harga sewa lori pindah rumah yang berada dalam bajet anda? Sebilangan besar orang tidak suka mengemas dan ini boleh menjadi pilihan yang menarik jika anda mempunyai bajet tambahan.

Sekiranya anda berpindah sendiri dan tidak mempunyai kemewahan untuk mendapatkan tukang packing rumah yang profesional, pastikan anda melanjutkan proses pengemasan dalam jangka masa tertentu. Mulakan dengan mengemas barang yang jarang digunakan awal sebelum tarikh berpindah.


Semakin banyak barangan yang boleh kemaskan sebelum hari berpindah, semakin baik. Ini juga merupakan peluang terbaik untuk membersihkan dan membuang barang yang tidak perlukan atau digunakan lagi. Berikan barangan tersebut kepada organisasi amal, rakan-rakan dan ahli keluarga. Sekiranya anda mempunyai barang besar, seperti perabot atau perkakas yang perlu dibuang, syarikat pembuangan boleh mengambil barang-barang ini terus dari rumah lama untuk dibuang ke tempat yang betul.

Sekiranya anda mempunyai anak-anak kecil, sila mempertimbangkan untuk biarkan mereka dijaga oleh seorang ahli keluarga pada hari berpindah. Anak-anak akan menjadi gangguan walaupun mereka mungkin ingin turut serta dalam pemindahan ini. Selain itu, semua kegembiraan mengenai pemindahan ini dapat mempengaruhi anak-anak terutamanya jika ini merupakan pemindahan pertama mereka.

Salah satu panduan berpindah yang penting adalah mengemas sekotak barang keperluan, dan menyimpannya di bahagian depan lori sewa atau di dalam kereta anda. Ini akan menjadi penting semasa anda tiba di tempat baru. Anda boleh menyediakan kertas tandas, sabun, pinggan kertas, dan beberapa pakaian.

Apabila anda telah memilih syarikat pindah yang disukai, sila membuat tempahan seawal mungkin. Cuba cari syarikat pemindahan yang boleh dipercayai di kawasan anda berdasarkan cadangan dari keluarga dan rakan-rakan.

Salah satu syarikat lori sewa yang berpatutan dan berpengalaman di Kuala Lumpur, Shah Alam dan Petaling Jaya adalah Senang Pindah.

Perkhidmatan pemindahan yang ditawarkan oleh pasukan mereka merangkumi pemindahan rumah dan pejabat, perkhidmatan penyewaan lori dan perkhidmatan pembuangan sampah besar. Hubungi atau hantarkan emel kepada pasukan khidmat pelanggan mereka untuk sebut harga PERCUMA atau dapatkan senarai harga sewa lori 3 tan mereka.