Salam. Andainya bila kita hendak menamakan bayi kita dengan nama yang kita minat tapi pas tu doktor atau Jabatan Pendaftaran Negara kata yang bayi kita tak boleh dinamakan dgn nama sedemkian kerana sudah ada bayi lain yang memiliki nama sedemikian, apakah perasaan anda sebagai ibubapa? Aik? Macam nak beli nama domain atau daftar e-mel plak ye? Maka nanti akan adalah nama seperti 'hassan01', 'hassan02', hassan2u' dan sebagainya. Memang pelik kan? 

Jadi apakah pandangan rakan-rakan jika undang-undang menamakan bayi juga mengguna-pakai undang2 penamaan domain dan emel? Komen jangan tak komen...Thanks a lot.

10 Comments

  1. rasanya nama yg berpangkat je tak bleh.

    ReplyDelete
  2. payahla klu mcmtu...tak mahu la.hihihi

    ReplyDelete
  3. memang pelik....kalau nama pun pakai udang2....seperti itu....susah pulak nak tulis nama kat buku...sebab panjang..

    ReplyDelete
  4. agak2 ar klau sampai nama pun x boleh sama langsung.. hehe

    ReplyDelete
  5. nice postingan kawan,,,,
    jangan lupa kunjung balik,,,,

    ReplyDelete
  6. Hehe...dah kata pun zaman cyber....ikutlah peredaran zaman jugak! hehe ....

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.