Salam kepada semua rakan blogger. Sejak 2 Mei 2013 Bank Negara Malaysia telah menurunkan kos IBG atau Inter bank Giro dari RM2 kepada RM0.10 sahaja bagi semua transaksi melalui perbankan internet dan mudah alih spt TAP Bank Islam. Langkah ini dilakukan bagi menggalakkan orang ramai menggunakan perkhidmatan tersebut secara online atau mobile. Jadi sekarang Abe Kie tidak lagi teragak-agak untuk melakukan IBG apabila membayar kad kredit dan ansuran kereta. Gaji Abe Kie masuk di Bank Islam tapi abe guna kad visa Maybank dan loan kereta tu dgn Bank Muamalat. Kalau dulu untuk buat bayar benda2 ni kena caj RM4 tapi sekarang cuma 20 sen aje! Memang berbaloi! 

Jadi apa lagi? Cepat2lah buat transaksi IBG secara online atau mobile sekarang! Dalam keadaan segala barang naik skrg, ada jugak barang yang turun kan? Syukur Alhamdulillah.

10 Comments

  1. Dr mybank2u ke t.haji masih kn 1.50..

    ReplyDelete
  2. tabung haji tu bkn bank perdagangan la..sbb tu masih rm1.50.

    ReplyDelete
  3. Hmmm...byk save..Abe Kie..tpi hutang kredit card kawe...xsurut2..haduh pening3

    ReplyDelete
  4. mudah dan dipermudahkan.. eh

    ReplyDelete
  5. As Salam
    Haa..bagus la tu. Jimat duit dan jimat masa kan

    ReplyDelete
  6. banyak juga penurunan tu. hampir 200% kan?

    ReplyDelete
  7. saya tak pandai sangat berurusan macam ni..hehehe

    ReplyDelete
  8. Mudahnya. Nak juga cuba nanti. Terima kasih info ni cikgu :)

    ReplyDelete
  9. owh baru saya tahu cosibg dah dkurangkan.. tq 4 shring..

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.