Assalamualaikum kawan2 yang dihormati sekalian. Berikut Abe Kie senaraikan 13 kata “JANGAN MENUNGGU” yg perlu dihindari. Selamat membaca ye? Terima kasih.


1. Jangan menunggu bahagia baru tersenyum, tapi tersenyumlah, maka kamu akan bahagia.

2. Jangan menunggu kaya baru bersedekah, tapi bersedekahlah, maka kamu semakin kaya.

3. Jangan menunggu termotivasi baru bergerak, tapi bergeraklah, maka kamu akan termotivasi.

4. Jangan menunggu dipedulikan orang baru kamu peduli, tapi pedulilah dengan orang lain! Maka kamu akan dipedulikan ….

5. Jangan menunggu orang memahami kamu. baru kamu memahami dia, t√Ępi fahamilah orang itu, maka orang itu akan faham dengan kamu.

6. Jangan menunggu terinspirasi baru menulis.tapi menulislah, maka inspirasi akan hadir dalam tulisanmu.

7. Jangan menunggu projek, baru bekerja, tapi bekerjalah, maka projek akan menunggumu.

8. Jangan menunggu dicintai baru mencintai, tapi belajarlah mencintai, maka kamu akan dicintai.

9. Jangan menunggu banyak wang baru hidup tenang, tapi hiduplah dengan tenang. Percayalah bukan sekadar wang yang datang tapi juga rezeki yang lainnya.

10. Jangan menunggu contoh baru bergerak mengikuti, tapi bergeraklah ke arah kebaikan, maka kamu akan menjadi contoh yang akan diikuti.

11. Jangan menunggu berjaya baru bersyukur tapi bersyukurlah, maka kita akan berjaya.

12. Jangan menunggu boleh, baru melakukan, tapi lakukanlah! Maka kamu pasti boleh!

13. Jangan menunggu waktu luang utk Allah, tapi luangkan waktu utk Allah.


25 Comments

  1. betul.. jangan apabila disuruh baru buat. ^_^

    ReplyDelete
  2. Cik akak tambah ye ayah hahaha


    Jangan menunggu orang komen baru nak terkejar komen hahaha

    Alhamdulillah ayah kie perkongsian yang menarik. Semoga apa yang dikongsikan memberi manfaat untuk kita semua. Thank singgah komen blog cik akak

    ReplyDelete
  3. nice sharing. hidup ini kadangkala tak perlu menunggu. ada masanya kita kena gerak sendiri demi masa depan kita

    ReplyDelete
  4. nice sharing. thanks a lot. ^^

    ReplyDelete
  5. anda di tag, meh visit :)

    http://norshafikahaf.blogspot.com/2014/06/liebster-award-by-karya-mahirah.html

    ReplyDelete
  6. suka baca entri ni, sangat menginspirasikan:)terima kasih ya kongsi kata-kata penuh hikmah ni..

    ReplyDelete
  7. Thanks Abe Kie for the good reminders :)

    ReplyDelete
  8. good sharing...salam kenal..:)

    ReplyDelete
  9. nak buat baik jangan menunggu..

    ReplyDelete
  10. maseh abe qie utk nasihat nie..ibarat kita ni jgn jdi mcm penukul dgn phat la kan..

    ReplyDelete
  11. ye betul tu..tak yah tunggu..buat jek..y tak baik laju je org buat..

    ReplyDelete
  12. singgah + follow..
    http://ecahkhalili.blogspot.com/2014/06/genap-32weeks-kaki-membengkak.html

    ReplyDelete
  13. Adakalanya menunggu itu lebih baik... mcm nak makan buah ciku, kenalah peram dulu kikiki

    ReplyDelete
  14. jangan tunggu lama-lama nanti myesal pulak..:)

    ReplyDelete
  15. done follow sini

    ReplyDelete
  16. nice entry hehe. done follow sini balik. ^^

    ReplyDelete
  17. nice sharing...singgah mbalas kunjungan =)

    ReplyDelete
  18. tq sharing. Tapi dh jadi budaya kalau buat baik baru dibls baik

    ReplyDelete
  19. orang yang suka menunggu orang lain buat baru nak ikut adalah orang yang kurang keyakinan diri.

    Yakinlah pada diri sendiri dan lakukan sebaik mungkin.

    ReplyDelete
  20. Kalau yang lain tu insyaallah boleh ikut.
    tapi...
    kalau soal hati & perasaan..
    ermmmm...

    ReplyDelete
  21. Mulakan langkah, jangan menunggu hehehe

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.