Showing posts with the label Buy n SellShow All
Membeli ketuhar gelombang mikro di Shopee

Assalamualaikum. Pada petang Jumaat, 7 Mei 2021 bersamaan 25 Ramadhan 1442 Abam Kie sekeluarga terhidu bau benda hangit di dapur. Masa tu hampir waktu berbuka jadi kami tak la serius sangat mengenalpasti dari manakah bau hangit…

Pengalaman Membeli Mesin Basuh Midea di Shopee

Setelah trauma dengan pengalaman ditipu oleh penjual barang elektrik dari Kota Tinggi, Johor yang menipu Abam Kie semasa membeli chest freezer tempohari, Abam Kie bangkit kembali daripada pengalaman disabotaj penjual di Lazada …

Beli Tilam Sonno Atas Talian Untuk Tidur Yang Lebih Nyenyak

Kita selalu inginkan kehidupan yang sihat, namun begitu masih mengejutkan betapa sedikit penekanan yang diberikan kepada tidur yang berkualiti. Lagipun, kita menghabiskan satu pertiga daripada kehidupan kita untuk tidur, d…

Beg Kembara Eksklusif Suede Boleh Lipat

Assalamualaikum kawan-kawan yang dihormati sekalian! Pernah tak semasa kawan2 pergi jalan2 pas tu baru perasan beg dah penuh dengan pakaian dan barang2 lain? Contohnya kalau pi Langkawi la mudah... Pi sana bawa satu beg tapi …

Rumah Teres Untuk Dijual di Taman Aman 5, Dengkil

Rumah teres 1 tingkat untuk dijual. Landed freehold. Extended kitchen. 4 rooms and 2 bathrooms. 1 renovated for wet kitchen. Renovated dining hall with cabinet. Berdekatan dengan: Masjid Pekan Dengkil Pasar malam Pekan D…

Jom beli cadar real patchwork 3 in 1

Assalamualaikum. Cadar di bilik tidur ni lama x berganti. Biar pun ada 4 set namun sudah tiba masanya untuk ditukar baharu. Barulah nyaman dan selesa nak tidur dengan yang tersayang! Tetiba satu hari tu abam kie tertengok ik…

Membeli Saham Amanah PMB Investment

Assalamualaikum. Abam Kie berani melabur di dalam unit saham amanah kerana bakal mendapat pulangan selepas 5 tahun akan datang. Dulu2 abam kie pernah melabur di dalam Public Mutual selama 2 tahun tapi keluarkan semua duit seb…

Mudahnya menjual barang di mudah.my

Assalamualaikum. Kawan2 pernah kan menjual barang2 di mudah.my? Abam Kie merupakan seorang penjual tegar di mudah.my. Sekiranya ada barang2 di rumah yang sudah tidak mahu dipakai namun masih dalam keadaan baik, abam kie tidak…

How to Rock with Men Sandals

Wearing shoes every single day is a bit tiring for some people and remember, allow your feet to breathe too! So what’s wrong with men wearing sandals? Especially on casual days on weekends, no one could blame you by wearing wh…

Spammer di mudah.my

Assalamualaikum. Abam Kie selalu gak mengiklankan barang2 di mudah.my. Ada yang laku tapi ada gak yang x laku. Huhuhuhu. Begitulah adat meniaga, ada naik dan ada turun. Tak macam harga petrol tu! Asyik naik je, tak reti nak…

Bila perlu mula berniaga?

Halangan terbesar untuk seseorang berjaya dalam perniagaan adalah DIRI SENDIRI! Contoh? 1. Saya malu nak promote 2. Saya tiada pengalaman 3. Saya ada anak kecik 4. Saya tiada masa 5. Saya belum bersedia 6. S…

Zenith Gold: Pelaburan Jangka Panjang Kita

Assalamualaikum dan Selamat sejahtera. Pernahkah anda mendengar tentang syarikat yang bernama ZENITH ? Ia menawarkan kepada anda semua suatu akaun emas untuk pelaburan dan mendapatkan keuntungan harian melalui pelaburan emasn…

Facebook Group For Kelantanese to Sell, Buy and Trade Their Products

Assalamualaikum. It is a common practice today for people to do business online through various platforms such as Facebook, Whatsapp, Instagram and blog. I also sometimes sell my items via mudah.my. Yesterday, I made a decisi…

Membeli-belah sebelum sekolah dibuka 2016

Assalamualaikum. Pada minggu lepas abam kie berkesempatan pergi ke Pantai Timur Shopping Centre, Tanah Merah, Kelantan untuk membeli seluar panjang untuk dipakai ke sekolah. Sekarang abam kie ada 8 pasang seluar panjang tet…

Melanggan majalah keluaran Karangkraf

Assalamualaikum. Kumpulan Karangkraf terkenal sebagai salah satu syarikat penerbitan yang aktif dalam menerbitkan majalah dan buku serta akhbar Sinar Harian. Abam Kie memang meminati majalah2 keluaran Karangkraf seperti Majal…

Kasut lelong selepas banjir

Pada minggu lepas abe kie pergi membeli kasut lelong di sebuah kedai kasut berhampiran di bandar Tanah Merah, Kelantan. Kali ini abe kie membeli kasut kasual berjenama Edwin yg abe kie akan pakai bila berjalan2 nanti dgn iste…

Power bank Yoobao untuk dijual

Assalamualaikum... Apa khabar kawan2 yg dihormati sekalian. Abah Zuki ada sebuah power bank yg ingin dijual. Abah beli benda ini 4 bulan lepas tapi jarang guna. Terasa lebih mudah palamkan charger ke plug aje untuk caj hp. Ab…

Kasut kasual untuk dijual

Assalamualaikum, Kali ini Daddy ingin mengiklankan sepasang kasut kasual untuk dijual dengan harga RM60 termasuk kos poslaju. Kasut yang dimaksudkan ialah yang berada di sebelah kira berwarna coklat tu. Ia bersaiz 8 tapi ma…