Assalamualaikum. Abe Kie mengenali crypto currency ni sejak 2017. Masa tu mula buka akaun Luno untuk buat rasa2. Letak RM20 je. Lepas tu senyap dan abaikan je benda tu. Sampai uninstall pun app Luno tu. Tetiba teringin nak check nilai pelaburan tu pada akhir 2023 lalu. Alhamdulillah! Tanjat boboi! Ada RM230 dalam akaun Luno tu. Pakcik tak sangka tul! Rezeki terpijak ni. 

Lalu Abe Kie pun top up sikit2 duit dalam akaun Luno tu sampailah ke angka RM3000. Pernah nilainya mencanak sampai RM3203. Lalu abam kie pun keluarkan RM190. Alhamdulillah. Ada la duit poket sikit. Maklum la abam kie x buat kerja parttime. Cuma mengajar di sekolah je. Pada akhir Feb dan awal Mac nilai Luno ni naik mencanak2. Kadang2 tu sampai 2X seminggu Abam Kie keluarkan profit...

Tetapi langit tidak selalunya cerah. Ada masanya nilai Luno ni turun. Biasalah pelaburan ni ada masa turun dan ada masa naik. Bila naik, kita keluarkan duit dari dalam akaun tu. Bila rugi kita beli bitcoin atau dok diam2 je. Sementara tu kena banyak2kan bersabar kerana bitcoin ini adalah pelaburan yang volatile. 

Jika tengok track record pelaburan Abam Kie di atas tu ada ketikanya jumlah profit mencapai 40% daripada modal. Siapa nak bagi keuntungan setinggi tu kan? Buat masa sekarang Abam Kie kekalkan modal RM3K tu je. 

Foto di atas menunjukkan profit yang abam kie keluarkan dari Luno. Boleh tahan jugak la dengan modal RM3K dapat keuntungan sebanyak itu. Lepas la belanja dapur untuk seminggu. 


Ini adalah keuntungan terbanyak yang pernah abam kie keluarkan dari Luno. Sifirnya mudah je, jika harga mencapai RM3150 memang abam kie akan mengeluarkan keuntungan sekitar RM140. See my level? 


Pas tu ada yang tertanya2 sama ada Luno ini patuh syariah ke tidak? Mengikut Suruhanjaya Sekuriti Malaysia memang la bitcoin ni halal. Sebab tu la abam kie berani melabur. 


Jadi kepada sesiapa yang berminat nak mencuba melabur dan menyimpan bitcoin di Luno ni boleh la muatturun app Luno di Playstore sekarang. Bila nak daftar tu jangan lupa masukkan kod unik di atas ye agar kita sama2 dapat imbuhan percuma sebanyak RM50! Siapa tak nak wang percuma kan? Kod Abam Kie ialah H6MMW. Jom menyimpan sekarang! Jika ada sebarang pertanyaan boleh je DM Abam Kie di 0129820100. Sekian. Terima kasih.