Dalam dunia moden hari ini, kita makan secara berbeza daripada yang kita lakukan pada awal 1900-an. Makanan segera tiada dalam menu, begitu juga produk yang diproses tinggi dengan garam, gula dan Omega-6.

Tetapi walaupun anda memasak makanan anda sendiri, malangnya bahan-bahannya tidak berkualiti lagi. Daging cenderung datang terutamanya daripada haiwan yang diberi makan di dalam kandang dengan dedak dan bukannya makan rumput di padang terbuka dan ikan seperti salmon diternak dalam lembangan tertutup dan diberi makan dengan tepung ikan. Ini berbeza dengan zaman dahulu dimana ikan-ikan memakan alga di laut dalam. Ini mempunyai kesan yang besar terhadap nilai pemakanan dalam makanan dan dengan itu dalam sel, tisu dan badan kita.

Nisbah Omega 6:3


Kita memerlukan Omega-3 dan Omega-6 dalam diet kita tetapi nisbah tertentu daripada keduanya adalah aspek yang paling penting – dan 95% orang berisiko mengalami ketidakseimbangan. Mereka yang tidak mengambil suplemen Omega-3 boleh menjadi tidak seimbang dengan nisbah sehingga 25:1.

Keputusan menunjukkan bahawa kita tidak mengambil cukup Omega-3 dalam diet kita. Sains mengesyorkan keseimbangan 3:1 antara asid lemak penting Omega-6 dan Omega-3.

Ujian Imbangan Omega-3 dan 6 Zinzino


Zinzino's BalanceTest ialah ujian kendiri yang mudah untuk menganalisis asid lemak dalam darah anda yang merupakan pantulan lemak dalam makanan yang anda makan. BalanceTest ialah ujian bintik darah kering (DBS) yang terbukti secara saintifik sebagai tepat seperti sampel darah vena, apabila asid lemak dianalisis.

Apa yang diperlukan hanyalah beberapa titik darah dari hujung jari pada kertas penapis Whatman dan ia mengambil masa kurang daripada satu minit untuk disiapkan. VITAS Analytical Services akan menganalisis kandungan 11 asid lemak secara anonim, yang bersama-sama menyumbang kepada kira-kira 98% daripada asid lemak dalam darah. Asid lemak termasuk asid lemak tepu, tak tepu tunggal (omega-9) dan politaktepu (omega-6 dan omega-3). Hasilnya kemudiannya dipaparkan, selepas kira-kira 20 hari, di laman web zinzinotest.com di mana maklumat diberikan tentang keseimbangan Omega-6:3, kandungan Omega-3, profil perlindungan asid lemak dan banyak lagi.

Polifenol Omega-3 BalanceOil+

BalanceOil+ ialah makanan tambahan Polifenol Omega Balance semulajadi yang tinggi dengan polifenol zaitun, Omega-33 dan vitamin D3. Ia melaraskan dan mengekalkan tahap EPA + DHA dengan selamat dan nisbah Omega-6:3 dalam badan anda sambil melindungi sel anda daripada pengoksidaan. Ia mengandungi campuran premium minyak yang diperoleh daripada ikan kecil yang ditangkap liar dan minyak zaitun dara pra-penuaian.

Bahan-Bahan Semulajadi


Minyak ikan dalam Zinzino's BalanceOil+ terutamanya diperoleh daripada ikan pelagik kecil yang berumur pendek seperti sardin dan ikan bilis dan minyak ikan diperoleh daripada ikan utuh dan tidak diproses.

Kami juga menggunakan minyak zaitun extra virgin yang ditekan sejuk. Zaitun Picual Sepanyol dipilih kerana kaya dengan Omega-9 dan kandungan antioksidan yang sangat tinggi.


Buah zaitun mempunyai kualiti pra-penuaian dan dalam proses, batu-batu dikeluarkan dan hanya buah-buahan yang ditekan sejuk, menghasilkan minyak dara tambahan, kaya dengan Omega-9 (asid Oleik) dengan kandungan antioksidan yang sangat tinggi yang dipanggil polifenol (melebihi 750 mg/kg), kedua-duanya mempunyai beberapa kesan yang bermanfaat. Polifenol melindungi BalanceOil+ dalam botol tetapi yang lebih penting, juga sel anda.

BalanceOil+ mengandungi vitamin D3. Kami menggunakan vitamin D3 (cholecalciferol) semulajadi yang diperbuat daripada lanolin. Lanolin ialah lemak semulajadi yang terdapat dalam bulu biri-biri. Vitamin D3 dibuat dengan melarutkan prekursor kepada vitamin D3 daripada lanolin. Ia kemudiannya diubah secara kimia dan diaktifkan dengan pendedahan kepada cahaya ultraungu (UV). Proses kimia adalah setanding dengan proses yang berlaku pada kulit manusia apabila ia menghasilkan vitamin D3.

Produk BalanceOil+ kami juga mengandungi hanya perisa semulajadi

Selepas mengikuti pelan kesihatan peribadi kami dengan BalanceOil+ selama 4 bulan, uji semula dan temui nombor baharu anda. 95% daripada mereka yang mengambil produk Zinzino Balance mempunyai nisbah hampir 3:1 selepas 120 hari.