Assalamualaikum. Abam Kie baru mula melabur di dalam Wahed Invest sejak akhir Jun 2020. Di sini abam kie nak mengajak kawan2 turut melabur di sini. Ini adalah amanah saham on9, bukannya skim cepat kaya atau MLM. Biasalah bila melabur dlm saham amanah. Ada masa naik, ada masa turun. Jarang sekali ada saham yg naik berterusan. Harga emas pun kadang-kala jatuh juga weh! 

Berikut adalah langkah demi langkah untuk membuka akaun pelaburan ini (hanya bermula RM100 untuk mula). Tak wajib untuk tambah pelaburan tiap-tiap bulan.

Anda perlu sediakan:

1. Dana permulaan (RM100 sahaja minima)

2. MyKad

3. Bukti alamat (guna alamat di MYKad)

4. Guna kod rujukan MARZAI4 untuk mendapatkan bonus RM10 PERCUMA dalam akaun pelaburan anda. Anda perlu deposit RM100 dan wajib kekalkan ia dalam akaun anda selama 30 hari bekerja.

5. Handphone anda

6. Proses 1-2 hari bekerja untuk pengesahan dan pemindahan dana untuk diselesaikan.


Langkah 1:

Muat turun Wahed Invest ke telefon anda
https://app.wahedinvest.com/referral

Langkah 2: 

(ingat kod MARZAI4)
Buat akaun, selesaikan semua 9 soalan dan platform akan cadangkan portfolio yang anda ambil. Mereka juga akan menunjukkan bagaimana mereka membahagikan portfolio anda.

Langkah 3:

Selepas anda memilih portfolio yang anda mahu, lengkapkan proses pendaftaran dan pengesahan yang lain.

TIP: Di saat inilah anda perlu masukkan kod rujukan MARZAI4 untuk dapat bonus tambahan RM10.

Langkah 4:

Deposit wang tunai RM100 ke dalam akaun anda. Anda juga boleh melakukan pemindahan bank dari dalam aplikasi ini.

(jika anda berhenti pada langkah no 3, pastikan untuk melengkapkan langkah 4 iaitu memasukkan deposit RM100 ke dalam akaun anda dalam masa 30 hari. Jika tidak, tak dapat bonus RM10 tadi)

Selesai. Mudah kan?

Dengan yuran pengurusan dana serendah 0.79% sahaja setahun, Wahed Invest adalah platform robo-advisory dengan yuran yang paling rendah di Malaysia, untuk pelaburan sehingga RM50 ribu.

Untuk keterangan lanjut, sila Wassap Abam Kie di 0129820100. Plus, untuk memahami dengan lebih lanjut tentang Wahed Invest ini boleh je buka dan muat turun fail2 PDF di bawah. Selamat membaca!

https://drive.google.com/file/d/1gvgL3FBVe_7XTqXA6efqnLo9wMq7L5EC/view

https://drive.google.com/file/d/1gnbTxrDwpQipHyd55NGShZlnm18PD30K/view

Sekian. Terima kasih.

Selamat melabur! 👍