Pada pagi Ahad lepas Daddy menerima SMS dari kolumnis Teacher Talk, Sunday Star iaitu Puan Nithya Sidhhu yang memaklumkan foto Daddy bersama bekas pelajar iaitu Ismail Riduan keluar di sisipan Education akhbar berkenaan. Maka dengan sepantas kilat Daddy ke kedai buku untuk membeli naskah akhbar Sunday Star untuk melihat sendiri foto dan cerita yang ditulis oleh beliau. Artikel penuh boleh dibaca di:




Daddy mengenali penulis ini yang merupakan bekas guru semasa mengiringi pelajar-pelajar PMR dan SPM ke pertandingan The Mighty Mind anjuran The Star dan RHB Bank pada akhir April lepas di The Billion Shopping Center, Kota Bharu, Kelantan. Daddy dan rakan-rakan sejawat sempat berbual dengan beliau yang merupakan hakim pertandingan tersebut. Selepas bertukar-tukar no telefon bimbit dan alamat emel, Daddy tidak menyangka yang dia akan menghubungi Daddy dan mahu memaparkan pengalaman Daddy mengajar di Sabah. Huh, peluang keemasan yang tak boleh dilepaskan. Terasa 'glamour' kejap pada hari Ahad lepas. Kawan-kawan FB pun perasan dan ada yang mengucapkan tahniah. OKlah, berikut Daddy siarkan sedikit ekstrak dari artikel yang tersiar pada Ahad lalu.


Bidding adieu
TeacherTalk
by NITHYA SIDHHU

Goodbyes may be emotional for both teachers and students, but with the passage of time, it is easier now to reconnect with them.

Meanwhile, Cikgu Marzuki Zainuddin (Zuki) from Tanah Merah, Kelantan, thought he would not hear anything from his students after finishing his English teaching stint in SMK Majakir, Papar, Sabah, in 2001.

He was pleasantly surprised when Ismail Raduan, a former student who is now a graduate teacher in Grik, Perak, reconnected with him. They met over a cup of coffee after 12 years, but the occasion left an indelible mark on “Zuki” or “Pudgy Daddy”, as he is sometimes called.