Assalamualaikum. Permodalan Nasional Berhad atau PNB dalam proses menukar buku pelaburan unit2 sahamnya kepada buku yang baharu. Jadi buat masa ini cuma ASN dan ASW2020 sahaja yang perlu ditukarkan kepada buku baharu. Jadi pada 31 Mei 2016 abam kie berkunjung ke cawangan CIMB Tanah Merah untuk menukar buku pelaburan ASW2020 berkenaan termasuk kepunyaan anak2.

Proses nak menukar tu leceh dan lambat sikit sebab kena isi borang dan cop jari. 4 kali kena buat tau sebab akaun anak2 tu di bawah nama abam kie. Line PNB ni slow plak. Terpaksalah bersabar sebab pada waktu cuti sekolah saja abam kie boleh membuat urusan2 rasmi mcm ni. 

ASW2020 mengisytiharkan dividennya setiap 1 September. Namun pada tahun ini abam kie lewat sikit pergi mengemaskini buku pelaburan sebab sibuk dengan kerja sekolah dan urusan menjaga anak2. Cuma pada 15 September barulah abam kie berjaya pergi ke CIMB untuk tujuan berkenaan. Orang pulak ramai sebab hari tu ialah hari ke4 Raya Aidil Adha. Terpaksalah banyak bersabar. Alhamdulillah. Dapat la sedikit dividen untuk abam kie dan anak2.

Jadi apa tunggu lagi? Jom kita semak dividen ASW2020 sekarang juga!