Assalamualaikum. Ada tak kawan2 perasan tentang mesej yg tercetak di atas baju pemuda yang sedang solat itu? Sepatutnya dia tidak memakai baju sedemikian kerana ini akan menimbulkan tanggapan negatif kepada si pemakai. Seharusnya dia memakai baju yg tiada slogan gejala maksiat seperti itu apabila ke masjid.
 

Manakala remaja perempuan ini dengan selamba menggayakan t shirt yg mempamerkan mesej negatif iaitu seks luar tabii. Maksudnya melakukan seks oral ke atas lelaki lebih baik dari menganggur. Saya rasa budak perempuan ini faham maksud slogan itu cuma dia mahu berbangga kerana mampu menggayakan baju yg demikian. Nak kata dia tak faham bahasa Inggeris pun mungkin tidak. Namun apabila abe kie menanyakan maksud 'blowjob' kepada beberapa kwn perempuan mereka mengakui tidak faham akan maksud perkataan itu. Oh! Betapa 'naive'nya mereka.

Apa2 pun berhati2lah sebelum menggayakan baju yg mengandungi mesej tertentu. Takut pulak anda dikatakan tidak tahu adab kesopanan dan kesusilaan pulak. Ataupun mungkin anda dianggap membodohkan diri sendiri di atas ketidakpekaan tersebut.