Tanda suami curang kepada isteri, selalunya kita pasti terbaca si laman sesawang atau berita terkini kes suami curang. Yang pelik nya isteri dia tu cantik cun melecun tapi si laki tetap curang. Namun tak semua lelaki begitu dan tak semestinya isteri tak pandai curang kepada suami. Disini Abe Kie mahu kongsikan 10 tanda suami anda curang kepada anda.

Jangan ingat suami yang baik di depan anda tidak akan curang. Jangan pandang remeh, sebenarnya banyak tanda suami curang kepada isteri yang isteri sendiri yang tidak sedar. Percayalah suami yang tampak bagai seorang 'family-man' itulah yang cukup berbahaya. Mereka pandai merahsiakan sesuatu dari isteri sendiri. Ketahui 10 Tanda Suami Curang Pada Isteri, Ada  Affair Dan Skandal!!

1. Marah-marah bila isteri tanya suami kat mana.

Hastag: awak kat mana, sayang kat mana. Bila isteri tanya, 'Malam semalam pergi mana?'. Suami jawab, 'Eh, pergi rumah Marzuki la, tengok bola Machester United lawan Arsenal. Kalau tak percaya call Marzuki tu', sambil mendengus. Tengok nama Abe Kie juga yang jadi mangsa kan tolong cover line..ceh memang hampeh dapat kawan cam gini. Itu biasanya lelaki akan cuba mengelak pertanyaan dari wanita supaya tak kantoi.

Percayalah, bila lelaki bersikap defensif apabila ditanya ke mana dia pergi, itu adalah satu petanda yang tidak baik. Kalau betul, kenapa nak tinggikan suara kan.?

Lagi satu, suami ni sangat fobia dengan fungsi 'location tracking;. Fungsi ni memang ramai yang guna produk dari Maxis iaitu 'Friend Finder' akan membuat suami tidak senang duduk.

2. Menjadi sama ada lebih ghairah atau tidak ghairah dengan isteri

Sangat pelik kalau suami tidak melayan isteri di ranjang untuk memenuhi tuntutan seksual. Sebab lelaki normal tidak akan menolak ajakan isteri untuk melayari bahtera rumah tangga.

Namun, apabila suami ghairah tidak bertempat, lain dari kebiasaan ia juga satu petanda dia menyimpan perempuan lain. Suami sebenarnya rasa bersalah dan ingin menebus kesalahan dengan melayani isteri sebaiknya. Lebih teruk, apabila suami telah bersama dengan skandalnya tu, ia akan menaikkan hormon testosteron. Dan isteri di rumah lah yang menjadi mangsa rakusnya, walaupun ia halal.

3. Tiba-tiba berperwatakan kemas dan berpenampilan menarik

Kalau dulu tidak pernah peduli dengan penampilan diri. Sekarang tiba-tiba  suami 'tuck in' baju ke dalam seluar. Baju kemeja ata t-shirt, hatta jika ingin ke kedai, suami akan seterika sendiri. Sebelum ni bau minyak wangi pun tak boleh, hari ni dah pandai pakai minyak wangi juga sudah pandai beli sendiri. Seluar kecik sebelum ni isteri yang pilih dan belikan, sekarang suami dah pandai memilih. Janggut dan misai pun dah pandai 'trim'.

Hati-hati la yer wahai kaum hawa. Pada zahirnya nampak seperti perubahan positif, sebenarnya 'ada udang disebalik batu'.

4. Perubahan sikap suami yang ketara

Sekadar peringatan untuk kaum hawa, antaranya tanda lain ialah 'mood' suami juga berubah-rubah. Hurm sekejap baik sekejap melampau, sekejap kasar. Sekejap marah, sekejap tak marah. Sekejap cium isteri, sekejap malas nak pandang isteri. Kenapa ye..? Biar Abe Kie bagitahu rahsia dia sebenarnya perkara kat atas berlaku disebabkan dalam hati suami ada orang perempuan dalam sesuatu masa, dia rasa tak dan cemas.

5. Sudah pandai bawa telefon bimbit dalam tandas

Takkan nak masuk tandas pun bawa telefon..? Buat apa nak bawa 'handphone' dalam tandas. Pelik kan.. selalunya alasan suami untuk bermain game ' Clash Of Clan' atau game-game lain itu sekadar contoh aje. Tak usah percaya sebab tu adalah satu penipuan yang perlu diselidik. Suami sebenarnya ambil peluang untuk bermain mesej dengan skandalnya dari pengetahuan isteri dan anak-anak.

6. Telefon bimbit ada kata laluan

Pasangan suami isteri sepatutnya sentiasa berterus-terang antara satu sama lain. Tiada rahsia perlu disimpan. Jadi apabila suami meletakkan 'password' pada handphone dengan alasan takut anak 'delete' mesej penting adalah karut semata-mata.

7. Menjadi seorang perahsia dan tidak mahu bercakap

Selalunya, suami akan bercerita apa yang berlaku di pejabat. Apabila dia tidak lagi mahu bercakap dengan isteri dan mula berahsia tentang aktiviti hariannya, isteri patut selidik. Suami akan berkata dia sebenarnya penat dan perlukan rehat. Sebenarnya, dia penat untuk melayani dan mencintai dua perempuan dalam satu-satu masa.

8. Asyik suruh isteri balik rumah mak

Dulu selalu marah bila isteri ingin melawat mak dan ayah. Sekarang asalkan hujung minggu sahaja, nak hantar isteri dan anak-anak balik kampung. Apatah lagi cuti sekolah. Kalau boleh sepanjang cuti sekolah dia mahu bersendirian. "Ada banyak kerja, selalu balik lambat". Alasan yang tak munasabah.
Dulu tidak pernah tolong 'packing' beg untuk balik kampung. Sekarang suami terlebih rajin pula tolong isteri siapan beg, kemaskan baju dan permainan anak untuk di bawa pulang.

9. Naluri seorang ibu, '6th sense' atau 'woman instinct'

Ini ialah tanda yang paling jelas dan terakhir. Bila isteri " Macam ada something yang tidak kena je", sebenarnya memang ada sesuatu yang tidak kena. Jarang sesekali telahan isteri itu salah. Rasanya tak perlu dipertikai kan lagi setiap isteri memang dikurniakan deria keenam yang tiada siapa boleh menidakkannya.

10. Terlebih 'caring; pada isteri

Selalunya, suami kita tak bergitu. Tiba-tiba sahaja, dia berubah menjadi baik. Kalau berlaku perubahan mendadak sebegini, tentu ada sesuatu yang tidak kena. Orang bila dilamun cinta, begitulah hendaknya. Senyum memanjang. Bila bersama isteri sendiri, dia teringat bersama 'skandal'. Sebab itulah asyik senyum je. Hi nama pun dah lelaki, cukup mudah ditafsir apatah lagi yang menaip artikel ini juga adalah seorang lelaki hensem.. (tolong jangan muntah, ok?)

Masalah ni memang selalu terjadi, tak kira anda berstatus seorang datin sekalipun. Selalunya lelaki curang sewaktu isteri dalam keadaan berpantang selepas bersalin. Sebab waktu tu isteri tak dapat beri apa yang suami mahukan so si laki ni akan cari wanita lain yang boleh penuhkan kehendaknya.. 

Jaga-jaga ye sekadar peringatan bersama. Akhir kata dari Abe Kie semoga anda semua berhati-hati dengan perubahan suami. Sama-sama kita berdoa agar dapa melayari rumah tangga yang harmoni dan bahagia.