Sudah beberapa saudara kita dan kenalan dah mati sebab saluran ke jantung semakin berlemak dan mengecil? Di sini Abe Kie ingin berkongsi sebuah artikel yang sangat baik dan hanya mengambil masa dua minit untuk kawan-kawan membacanya.

Tidak hanya sekadar air panas selepas makan, tetapi berkenaan serangan jantung. Minuman teh panas Cina atau Jepun selepas makanan dan bukannya minum air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa atau selepas makan.

Bagi mereka yang suka minum air batu, fakta ini sangat bermakna kepada anda. Minum air batu selepas makan memang menyegarkan. Walaubagaimanapun, air batu akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Akibatnya akan berlaku 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Dalam masa yang singkat, ianya akan bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada berlakunya kanser. Langkah yang terbaik adalah minum sup panas atau air suam selepas makan.

Gejala Biasa Daripada Serangan Jantung ...

Nota penting tentang serangan jantung – Awas! Anda perlu tahu bahawa tidak semua simptom serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati dengan kesakitan yang teramat sangat pada bahagian atas dada.

Anda mungkin tidak mempunyai sakit dada semasa serangan jantung. Loya dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. 60% daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika mereka sedang tidur tidak bangun. Kesakitan pada rahang boleh bangunkan anda dari tidur yang lena. Marilah kita berhati-hati dan sentiasa berwaspada. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup ...

16 Comments

  1. perkongsian yang bagus..lepas ni kena ubah tabiat pemakanan kita..lepas makan ambil minuman panas..

    ReplyDelete
  2. nice info ! cemana ni. hazy dah terbiasa minum air sejuk...

    ReplyDelete
  3. BAGUS INFONYA..AIR PANAS MMG BAIK UTK KSHTAN...

    ReplyDelete
  4. nice info..tapi kadang2 kalau makan di restoran or kedai2 makan yang lain mcm dh jadi satu kemestian untuk order minuman sejuk..

    ReplyDelete
  5. Selain daripada tu, teh cina atau teh hijau juga terbukti berkhasiat dalam pengawalan kolesterol, kandungan gula dan juga antioksidan yang baik untuk tubuh manusia.

    Saya selalu ada simpan teh hijau atau teh misai kucing. Kalau badan rasa lesu disebabkan makanan, saya pasti cepat2 cari. Dalam usaha untuk jadikan amalan harian.

    ReplyDelete
  6. memang kena elak airbatu..

    ReplyDelete
  7. T kasih atas peringatan ni Abe Kie.. mmg kena selalu beringat...

    ReplyDelete
  8. klu dah terbiasa dgn air batu , mmg susah nak tukar kepada air panas

    ReplyDelete
  9. betul tu... dan sesiapa yang dah ada hypertension lagi lah kena jaga atau berpantang betul...

    kadang-kadang serangan jantung datang tanpa simptom langsung atau tak perasan langsung...

    ReplyDelete
  10. Thanks AK..ilmu tang berguna coz kita memang suka minum ais...

    ReplyDelete
  11. tq ats perkongsian ini. saya pn amlkn minum gtreen tea

    ReplyDelete
  12. RISAU JUGAK.. UMUR SEMAKIN MENINGKAT.. TAK TAU LAH, AKAN DATANG PENYAKIT APE YANG DATANG.. HARAPNYA TIADALAH PENYAKIT YANG BERAT-BERAT MASUK KE DALAM BADAN SAYA NI..

    NICE SHARING..

    ReplyDelete
  13. Suka baca perkongsian bagus macam nie... semoga yang mmebaca selalu amik langkah berjaga2.. risau kalau tak sihat ..

    Salam kenal Juga :D -

    http://timetravelafif.blogspot.com/2014/05/kembara-england-part-6-camden-town.html

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.