Showing posts with the label PersonalShow All
Dua ekor kucing jantan oren di rumah saya

Sebenarnya abam kie sudah tak minat memelihara kucing ni. Jika yang jantan, ia suka kencing merata. Yang betina pulak asyik mengandung dan beranak.Kadang2 tu ada yang berani memanjat ke atas kereta. Habis calar kereta. Bengang …

Pengosongan tangki septik di rumah

Pada hari Isnin, 5 September 2022, lori tangki septik telah datang ke rumah abam kie untuk menyedut bahan2 terbuang dari dalam tangki septik, manholes dan telaga air buang. Sebenarnya tandas2 dalam rumah ini sudah tersumbat ham…

Proton Preve saya sudah berusia 10 tahun

Assalamualaikum. Pada 14 Ogos 2022 lepas maka cukuplah satu dekad saya menggunakan kereta Proton Preve bewarna hitam ni. No pletnya DCC ****. Memang lawa nombornya biarpun saya tak menempah pun. Kereta ini dibeli selepas saya b…

Dapat hadiah Lenovo Tablet dari RinggitPlus

Assalamualaikum. Cantik tak tablet Lenovo yang abam kie dapat sebagai hadiah daripada RinggitPlus.com ni? Mesti cantik kan? Kalau check harga di pasaran mahunya dekat RM700. Untunglah abam kie dapat FOC je. Mana mungkin begitu?…

23 sentences that will improve your life

Assalamualaikum. Today, I would like to share with you 23 sentences that will improve your life more than any self-help book: 1. Discipline, consistency, and perseverance will take you places motivation never could.   2. Depend…

Sambutan Hari Lahir Abam Kie Yang Ke 49 Tahun

Assalamualaikum. Sedar tak sedar usia Abam Kie sudah hampir senja. Cepatnya masa berlalu. Tanggal 19 Mei 2022 hari Khamis, Abam Kie genap 49 tahun. Seperti biasa abam kie buat sambutan kecil2an je. Selalunya sambut dengan kelua…

Membeli Kereta Baharu Perodua Axia SE

Assalamualaikum. Satu keputusan besar yang Abam Kie ambil ialah membeli kereta baharu untuk anak sulung, Dalilah, yang baru sahaja lulus ujian memandu pada awal Disember 2021. Sebenarnya kelas memandunya tertangguh kerana PKP. …

Kad Kredit BSN Visa Platinum-i Telah Berjaya Dimiliki

Assalamualaikum. Dah jadi macam hobi pulak mengumpul kad kredit ni. Hahahaha... Abam Kie bukannya guna sangat kad kredit ni. Cuma mohon untuk mendapatkan hadiah bagi permohonan baharu je. Macam kad kredit Visa Platinum BSN ni i…

Meja Kerja Di Rumah Konsep Minimalist

As salam. Kerja sebagai guru ni memerlukan abam kie menyelesaikan kerja2 sek di rumah juga. Memang la kerja cikgu ni pukul 2 pm dah boleh punch out tetapi kerja persekolahan x berakhir di situ aje. Kadang2 tu kena bawa balik b…

Sambutan Hari Lahir Abam Kie Ke 47

Assalamualaikum. Pada 19 Mei 1973 hari Sabtu Abam Kie dilahirkan di sebuah desa terpencil bernama Kampung Tandak, Machang, Kelantan. Abam Kie merupakan anak kelima daripada 6 beradik. 3 lelaki dan 3 perempuan. Terlalu pantas …

Dapat Hadiah Jam Pintar Dari Comparehero.my

Baru-baru ini permohonan Abam Kie untuk memiliki kad kredit Standard Chartered telah diluluskan. Sebenarnya Abam Kie terlihat iklan dalam FB oleh comparehero.my yg menawarkan jam tangan pintar kpd pemohon kad kredit StanChart…

Peti Surat Kini Terbiar Sepi

Assalamualaikum. Ini adalah foto peti surat di tembok pagar rumah Abam Kie. Cermin dah pecah dilanda ribut dan banjir kuning tahun 2014 lalu. Abam Kie mula menduduki rumah ini pada 2007. Bila pindah ke sini dari rumah sewa, t…

A birthday gift from a Facebook contact

Facebook is definitely the best platform ever for people to search for their long lost friends, classmates, family members, relatives and even ex-lovers. It depends on us on how we are going to utilize this social network for…

Mengumpul stem, hobi yang semakin pupus

Assalamualaikum. Tentu kawan2 ada hobi semasa kanak-kanak kan? Macam2 la hobi yang kita bagitahu cikgu pada masa itu seperti membaca, bersukan, berkenalan, mengumpul stem, memasak, menjahit, mengemas rumah dan sebagainya. Mac…

Cenderahati daripada Zurich Takaful

Assalamualaikum. Abam Kie mula berminat untuk membeli polisi insuran semenjak 20 tahun lepas semasa mengajar di SMK Majakir, Papar, Sabah. Masa tu abam kie beli polisi insuran konvensional dari syarikat AIA. Tengok kawan2 kat…

Kawan-Kawan di Facebook Sudah Mencecah 5K

Assalamualaikum. Abam Kie sudah menyertai FB pada 10 September 2002.Selang 5 tahun kemudian tanpa disedari bilangan pengikut atau rakan FB ni dah mencecah 5000 orang. Tak sangka ramai juga yang memohon nak jadi kawan abam kie…

Pelancaran Laman Peminat Facebook Abam Kie

Assalamualaikum. Sejujurnya abam kie sudah lama membuat beberapa pages (mukasurat) Facebook cuma pages tersebut tidak aktif. Namun selepas hari raya haji tempohari barulah abam kie berkira2 nak memberikan nafas baharu kepada …

Sambutan Hari Lahir Abam Kie ke 44

Double bonus! Satu hadiah hari guru dan satu lagi hari lahir! Assalamualaikum. Diam tak diam abam kie sudah mencecah usia 44 tahun pada 19 Mei 2017 lalu. Sekejap je masa berlalu! Rasanya baru semalam abam kie bersunat, kan?…

Jalan masuk ke rumah sudah bertar

Semasa pulang dari sekolah pada hari Selasa minggu lepas abam kie menerima kejutan yang memang diharap2kan selama ini. Setelah 10 tahun mendiami rumah ini yang terletak cuma 2 km dari pekan Tanah Merah akhirnya lorong masuk …

Kad nama percuma dari Pixajoy sudah tiba

Assalamualaikum. Masa blogwalking sebulan yang lalu, abam kie terjumpa satu tawaran hebat dari pixajoy. Syarikat ini menawarkan 100 keping kad nama percuma kepada pengunjung2nya. Kita cuma perlu membayar kos courier sebanyak …