Assalamualaikum. Saban tahun bermula 2017 Abam Kie menganjurkan Cabaran Pengomen Tegar untuk memberikan penghargaan kepada rakan2 blogger yang kerap menulis komen di blog abam kie yg suam2 kuku ini. Pada tahun lepas Abe Kie menawarkan hadiah kepada 7 org pengomen tegar. Namun 5 orang sahaja yang menuntut hadiah. Heran gak kenapa mereka tak sudi menerima pemberian Abam Kie biarpun dah dimaklumkan menerusi emel dan komen di blog mereka. 

Tak apalah. Itu kisah tahun 2021. Sekarang Abam Kie ingin melancarkan Cabaran Pengomen Tegar Blog Abam Kie 2022. Cabaran ini bermula dari 21 Januari 2022 dan berakhir pada 20 Disember 2022. Seramai 5 orang pengomen tegar akan dipilih sebagai pemenang. Pada tahun ini Abe Kie cuma menawarkan 5 hadiah sahaja iaitu:

Pemenang pertama: RM50 tunai

Pemenang kedua: RM40 tunai

Pemenang ketiga: RM30 tunai

Pemenang keempat: RM20 tunai

Pemenang kelima: RM10 tunai

Abam Kie berharap pada tahun ini makin ramai pengomen tegar yang bersaing untuk mendapatkan hadiah yang ditawarkan. Siapa yang berusaha pasti akan berjaya. Selamat maju jaya kepada semua rakan pembaca blog Abam Kie yg dihormati sekalian. Terima kasih.