Something interesting to share with my loyal blog readers:

Kenapa orang gila di tepi tepi jalan tu minum air basi pon tak sakit perut? Kalau kita minum air paip pon perut dah start meragam.

Kenapa anak orang kurang kemampuan, hidung beringus sebulan pon relax je tak kena jangkitan kuman di paru-paru pon..anak anak orang berduit, selesema 3 hari nanti boleh jadi terus kena nebulizer maybe kena pneumonia.

Kenapa anak orang kurang mampu boleh pakai sabun apa saja tak kering kulit pon. Tapi anak2 orang ada duit ni kena pakai sabun khas organik atau PH rendah yang mahal or else nanti kering2 tahap excema.

Kenapa anak orang susah boleh minum susu brand biasa ja, tapi kalau anak org berada kena minum susu satu tin rm90 kalau tak tak nak minum atau alergik.

Kenapa orang susah tidoq takdak kipas pon sejuk ja..tp kalau orang kaya, tak dak aircond berpeluh peluh dan kena bukak kipas sekali baru boleh lena.

Eh! Banyak lagi la kalau nak difikirkan kan? Walaupun bukan semua tetapi kebanyakannya la..

Ini sebabnya..

“ Allah tidak membebani seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya, ia mendapat pahala kebajikan yang diusahakannya dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang dilakukannya…    

(Al-Baqarah: 286)

So, to those yang berada di dalam situasi yang kita rasa sukar, yakinlah yang kita mampu mengatasinya dan kepada Allah jualah tempat bergantung. In Sha Allah.