Wednesday, 15 November 2017

Selamat Hari Isteri Sedunia


Seorang suami menyesal kerana menceraikan isterinya... Lalu dia menelefon isterinya...

Suami : Syg... Maafkan abg, abg nak rujuk semula...

Isteri : Di sebelah abg ada cawan??''

Suami : Haa?? Cawan?? Xde... Kenapa??

Isteri : Kalau begitu pergi dapur ambil cawan sekarang...

Suami : Ok dah... Nak buat apa dengan cawan nie???...

Isteri : Lemparkanlah cawan tu ke lantai...

Suami : Abg dah lempar... Kenapa??

Isteri : Sekarang kembalikan cawan itu seperti sedia kala... Tidak mungkin bolehkan... Begitu juga hati ini...

Suami : Uikk cawannya x pecah laa syg... Cawan plastik...

Isteri : Eeeee...nyampah. Lepas maghrib datang ambik kat rumah mak...

😛😝😜😆😅😄😃😂

"SELAMAT  HARI ISTERI" ✌

👸Kerana isteri, rezekimu bertambah.
👸Kerana isteri, maka lahirlah zuriatmu.
👸Kerana isteri, makan, pakaianmu terjaga.
👸Kerana isteri, tenang hatimu.
👸Kerana isteri, lembut pandangan matamu.
👸Kerana isteri adalah satu2nya manusia yang boleh melihat cacat-celamu yang tersembunyi dari pandangan matamu dan masih menerimamu seadanya.
👸Janganlah sakiti hati mereka, ingatlah setiap pengorbanan mereka, 
👸Walaupun kecil di matamu, tapi besar bagi dirinya.
👸Setiap peluh yang menitik, kerana bekerja untuk keluarganya, 
👸Setiap airmata yang menitis untuk anak-anak dan suaminya adalah salah satu tanda, 
👸Dia isteri yang terbaik buat anda wahai yang bergelar suami.
👸Renungan sepintas lalu. Mengapa WANITA sering menangis?

👸Jawab Allah :
Kerana WANITA itu unik.

👸Aku ciptakan ia sebagai makhluk istimewa.
👸AKU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
👸AKU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
👸AKU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
👸AKU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
👸AKU beri dia naluri utk tetap menyayangi, walau dikhianati oleh pasangannya.
👸Walau disakiti oleh orang yg disayangi, WANITA makhluk kuat.
👸Tapi jika suatu saat dia menangis, itu kerana AKU beri air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

🍁WANITA sangatlah istimewa

14 comments:

  1. harini ya? ehehehe.. nak ucap utk diri sendiri je ..boleh ke? hahaha.

    ReplyDelete
  2. oh..kena standby balik karang...bawa bunga

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...syukuri nikmat menjadi wanita,isteri,anak dan ibu...subhanAllah..moga saling menghargai..

    ReplyDelete
  4. nak reward diri sendiri la ari ni :D

    ReplyDelete
  5. hahahah.. terhibur saya pada kisah di atas. selamat hari isteri sedunia kepada mereka yang bergelar isteri.

    ReplyDelete
  6. hihihihi ada selamat hari isteri gak hihihi

    ReplyDelete
  7. hahaa..pndai laki dia..maka hargailah isteri.Hehe

    ReplyDelete
  8. Baru first time dengar Ada Hari isteri ni. Apapun hari2 kena harganya isteri tau

    ReplyDelete
  9. haha kelakar je baca part cawan plastik :D

    ReplyDelete
  10. Dia hanya dapat memegang tangan dua isterinya saja.

    ReplyDelete
  11. Hari2 kena hargai isteri taw.. byk isteri dah bkorban ntk suami. Sama2 susah senang..

    ReplyDelete

Thanks for your comment and please come again.