Wednesday, 17 May 2017

Petua nak cepat kaya


:: PETUA NAK CEPAT KAYA ::

Selain daripada betulkan niat, usaha dan berdo'a.. Ada 3 petua yg kita kena amalkan..

1) Bagi mereka yg belum berkahwin, kalau ada rezeki lebih, utamakan mak ayah dulu.. Kalau mak ayah dah takde, pergilah kat adik beradik.. Bantu mereka.. Bagi mereka hadiah.. Kalau mereka kesempitan duit, tolong mereka.. Jangan berkira..

2) Bagi yg dah berkeluarga, bila ada rezeki lebih, jangan kedekut dengan isteri.. Manjakan dia.. belikan dia hadiah yg dia suka.. Bagi dia duit extra untuk belanja.. Fokus kat anak-anak pulak.. Pastu baru mak ayah dan adik beradik..

3) Bila ada rezeki lebih jugak, bahagiakan golongan asnaf atau anak-anak yatim yg kita kenal dengan pemberian hadiah.. Ini bukan sedekah yer tapi hadiah.. Sedekah jariah tak kira ada rezeki lebih atau tak.. Ada lebih bagi lebih.. Takde lebih, bagi berapa je yg mampu.. Kalau hadiah ni, istimewa sikit pada mereka..

Kuncinya satu je.. Bahagiakan mereka semua tapi jangan sampai boros.. InshaALLaH rezeki tu ALLaH akan tambah melimpah ruah daripada arah yg kita sendiri tak sangka!

11 comments:

  1. Baikkk abam kie, tq for reminder..:)

    ReplyDelete
  2. In syaa Allah.
    Semoga kita dilumayankan rezeki.

    ReplyDelete
  3. Insyaallah ...akan cuba dipraktikkan

    ReplyDelete
  4. JANGAN TERLALU BERKIRA N RAJIN BERSEDEKAH IN SYAA ALLAH RZKI MURAH...

    ReplyDelete
  5. InshaAllah..terima kasih ya sentakkan hati kami pembaca..
    Selamat hari guru moga sentiasa ceria

    ReplyDelete
  6. Amin...

    Jom support segmen sy... =)

    ReplyDelete
  7. TQ untuk reminder ini abam

    ReplyDelete
  8. kongsi apa yang ada..InshaAllah, makin banyak sedekah makin murah rezeki

    ReplyDelete
  9. Dalam rezeki kita, juga ada rezeki orang lain...

    ReplyDelete

Thanks for your comment and please come again.