Assalamualaikum. Pada hari Khamis sebelum menyambut Hari Raya Haji yang lepas abam kie pergi ke Agro Bank Tanah Merah Kelantan untuk membuka akaun simpanan di sana. Sampai di sana jam 3.30pm terus abam kie bertanyakan staff bhgn khidmat pelanggan tu tentang cara2 nak buat akaun simpanan. Dia suruh abam mengisi borang dan menyerahkan salinan Mykad. Selesai mengisi borang kena buat thumbprint plak. Lepas tu barulah ambik no untuk menunggu giliran di kaunter.

Hampir 5 minit menunggu barulah no abam kie naik. Teller lelaki tu mesra juga. Dia akan membuat buku akaun simpanan dan kad debit Visa. Abam Kie bank in RM70 aje. Niat tu nak keluarkan RM50 pula selepas tu di ATM. Lama juga berurusan dengan mamat ni di kaunter. Dekat 10 minit gak. 

Bila selesai abam kie terus pergi ke ATM untuk mencuba kad Visa debit dan mengeluarkan duit RM50 tu. Ingatkan boleh terus pohon perbankan internet di ATM tu tapi x ada menu. Rupa2nya kena apply online di PC. Kena daftar on9, cipta username dan password. Selepas daftar kena telefon pusat panggilan Agro Bank di KL untuk staff di sana aktifkan perbankan internet tu. Dia tanya beberapa soalan untuk pengesahan. Lepas tu barulah diaktifkan.

Sebelum pulang staff wanita tu bagi tabung duit ladybird kat abam kie. Terima kasih. Tabung tu bagi kat anak bongsu untuk dia menabung bagi pendidikan dia nanti. Alhamdulillah, abam kie kini berjaya membuka akaun simpanan di semua bank yang ada di bandar Tanah Merah ni.