Assalamualaikum. Pada petang 2 September lalu, abam kie singgah di pejabat pos Tanah Merah, Kelantan untuk menyemak dividen Amanah Saham Wawasan 2020 sendiri dan anak2. Tahun kewangan unit amanah ini berakhir pada setiap 31 Ogos. Tak sabar nak tahu baki yang ada. Abam menyimpan ni untuk hari tua dan waktu kecemasan. Selain daripada itu abam dan anak2 juga menabung di dalam ASB. Kadar dividen tahun 2014 cuma 6.40 sen per unit. Turun 0.2 sen dari tahun sebelumnya.

Cuma apa yang abam kesalkan ialah mesin sistem nombor giliran di pejabat pos berkenaan sudah rosak. Terpaksalah abam beratur panjang. Dah la tu kerani pos tak mesra langsung. Mujurlah pejabat pos berkenaan tak dipecahkan oleh abam kie pada hari tu. Kebetulan seminggu sebelum itu berlaku kes amuk di pejabat pos Bachok mengakibatkan cermin kaunter dan keyboard komputer pecah. Hangin tul abam. Dah la petang tu belum makan dan mandi. Balik sekolah pun lewat sebab ada taklimat gotong-royong. 

Moral of the story is never go to the post office to check your unit trust dividend unless all the banks are closed that day. Thank you.