Assalamualaikum. Setelah menggunakan telefon Samsung Wonder hampir 18 bulan, teringin juga nak tukar hp. Maklumlah kan hp Samsung tu selalu 'hang' gara2 x dapat menampung data di dalamnya. Jadi pada 16 April yang lalu abe kie gi survey harga hp terbaharu di pasaran. Berkenan pula kat model Asus. Tiga buah kedai abe kie jejak. Akhirnya menjelang Maghrib abe kie tergoda dengan Asus Zenfone 5. Belilah satu. Terbang gak RM633 termasuk harga special casing. Huhuhuhu.

Anata kelebihan model Zenfone 5 ni ialah internal storage sebanyak 16GB. Banyak tu! RAMnya cuma 2GB tapi dah cukup baik. Paparan 5 inci je. Kamera depan 8MP manakala depan 2MP. Puas hati la abe kie nak berselfie dan snap pics utk diupload ke instagram dan FB. 

Semoga hp ini x memberikan masalah kepada abe kie dan akan kekal menjadi peneman abe kie ketika sunyi. hehehehehehe..

6 Comments

  1. Asus Zenfone 5 ni mmg sangat berbaloi utk beli..Harga murah dan spec yg agak tinggi...mmg bagus..

    ReplyDelete
  2. wah ber hp baru best ni...

    ReplyDelete
  3. lepas ni da tak hang da fon abe kie

    ReplyDelete
  4. Wah seri okay Abe Kie dapat henpon baru ya. Henpon ini juga pernah berada dalam wishlist saya

    ReplyDelete
  5. jm teringin juga, tapi belum ada modal...http://jmbelog.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. tahniah bli phone baru..:)

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.