Assalamualaikum. Selalunya abah zuki berkongsi entri serius, ilmiah dan keagamaan. jadi apa kata pada hari Jumaat yg penuh barakah ini abah berkongsi entri jenaka pulak? Sila baca ye, kawan2?

3 lelaki masuk meminang anak Pak Imam.

Pak Imam - " Kau nama siapa?"
Lelaki 1 - " Nama  saya Asri.."
Pak Imam - " Haa.. Kau baca surah Al-Asri.. Aku nak dengar.."
Lelaki 1 membaca surah Al-Asri dengan lancar..

Pak Imam - " Apa nama kau?"
Lelaki 2 - " Nama saya Anas, Pak Imam.."
Pak Imam - " Kau baca surah An-nas.. Baca dengan betul.."
Lelaki 2 membaca surah An-nas dengan baik dan lancar..

Lelaki 3 mulai menggigil.

Pak Imam - "Kau.. Nama kau apa..?"
Lelaki 3 - " Err.. Err.. Nama saya Yassin.. Err.. Tapi kat rumah, Mak dan ayah saya panggil saya Qulhuwallahuahad..

14 Comments

  1. Hahaha..berdosa la abah ni..hehe

    ReplyDelete
  2. hehehehe..dan2 je ada nama panggilan..ekeke

    ReplyDelete
  3. ahakss..JM pernah terima whatapps begini...so jejaka di luar sana jgn berani nak pinang anak pak imam jika belum penuh ilmu di dada ehehehe

    ReplyDelete
  4. Singgah blogwalking dari blog kak Mia :)

    Happy weekend!

    Jemput singgah
    http://www.azhafizah.com/

    ReplyDelete
  5. Mau tak suspen..panjang yassin tu..he..he

    ReplyDelete
  6. Hahaa.. nak baca surah pendek je lah tu.. :D :D

    ReplyDelete
  7. Hahaha... memang kelakar. Salam persahabatan. Abe Ki dah follow saya, saya follow Abe Ki balik.

    ReplyDelete
  8. singgah ^^

    http://insan-kecil.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Hihihi kelakar. Cepat berfikir si Yasin nih :)

    ReplyDelete
  10. hahaha. Tak hafal surah Yaasin, nak baca surah pendek je.

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.