Showing posts with the label IntimacyShow All
7 Things Your Wife Won’t Tell You

Most men have a hard time understanding women. Even a woman they’ve been married to for years. One minute she’s perfectly fine, the next, she’s crying like a baby. She complains about something but when we offer advice on how to …

Tips Untuk Bakal Pengantin

Assalamualaikum. Berikut Abam Kie kongsikan tips untuk bakal pengantin. Abam Kie berkongsi pengalaman tiga kali bernikah ni. Jika boleh tak nak lagi melalui proses dan protokol berkahwin ini. Semoga inilah akadku yang terakhir. T…

Kenapa lelaki kacak lewat 30an masih membujang?

SUKAR hendak dipercayai, jika diperhatikan dari segi penampilan luaran dan rupa paras, pasti semua wanita menyangka si jejaka kacak itu sudah berpunya. Tetapi jangan salah sangka kerana di zaman sekarang ini terdapat ramai lelak…

Bila waktu sesuai untuk berpoligami?

Nak bbini muda ni se elok mssa umor bawsh 40tahun. Kalu atas 55 x payah lah..itu nasihat saya. Sebab di umor 30an kita masih gagah dang boleh cover lg gu lawan yg masih muda dan anak masih kecik lagi utk melawan kita coz kita bbi…

Wanita Malaysia Lebih Meminati Lelaki Berperut Boroi

Berita buruk bagi lelaki yang memiliki abs enam pek di luar sana, kerana tinjauan baru-baru ini mendapati bahawa lebih ramai wanita Malaysia berminat dengan lelaki yang memiliki sedikit lemak perut berbanding dengan lelaki yang…

Adat Melayu vs Sunnah Rasulullah Dalam Rumahtangga

Adat Melayu vs Sunnah Islam Dalam Rumahtangga...Sesuatu yang indah lagi bermnfaat untuk dihayati dan dipraktikkan... Selamat mencuba! Adat : Isteri hidang makanan utk suami, isteri berdiri tepi...apa2 tak cukup, isteri kena tamba…

Hakikat Poligami Yang Disembunyikan

1. Ramai orang menuduh bahawa poligami itu merampas suami orang. Jawapan Abam Kie....... SALAH! HAKIKATNYA: Poligami itu memiliki suami secara bersama-sama yg sah menurut syariat agama. Jika merampas maknanya isteri pertama tidak…

Panduan memilih bakal isteri untuk anak lelaki

Assalamualaikum w.b.t. Renungan hari ini ...semoga menjadi iktibar kepada setiap anak lelaki utk memilih bini. Seorang Ibu Tua menceritakan pengalamannya... Aku memiliki 3 orang anak laki-laki, semuanya sudah menikah…

13 Adab-Adab Isteri Terhadap Suami

Kehadiran suami di rumah merupakan satu rahmat kepada setiap isteri. Hanya isteri-isteri yang menderhakai suami sahaja menganggap kepulangannya suatu yang dibenci kerana dibebani dengan berbagai kerja dan tanggungjawab. Amat…

40 Jenis Lelaki Yang Tidak Layak Dijadikan Suami

1. Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia tidak boleh bimbing…

Ubahlah sikap dan kelakuan sebelum berkahwin

Lelaki Yang Pasang Niat Nak Kahwin Tu, Ubah Dulu 5 Tabiat Ni. Nombor 1 dan 5 Paling Penting! Suami adalah ketua keluarga dan bertanggungjawab mengemudi rumah tangga ke arah peraturan dan disiplin yang telah diga…

Kos Tinggi Punca Belia Lewat Kahwin

Kenduri kahwin kini memerlukan kos yang tinggi. Trend majlis perkahwinan di hotel atau dewan telah mengganti majlis yang biasanya diadakan di rumah. Orang kampung pun sudah pandai kenduri dengan menempah makanan. Jika dulu tu…

Panduan Elak Pasangan Berlaku Curang

Assalamualaikum. Sejak akhir2 ini ada banyak kes pasangan berlaku curang. Tak kisahlah sama ada di pihak suami atau isteri. Semuanya sama aje. Jika dikalangan artis yang hebat berlaku curang setakat ini ialah 3A iaitu Aliff…

Bagaimana Nak Jaga Hati Suami Anda?

Sebenarnya, untuk menelaah sama ada teman lelaki atau suami anda berada dalam keadaan marah atau tidak, ia agak sukar. Apatah lagi lelaki suka berdiam diri, berbanding wanita yang lebih gemar meluahkan perasaan dan membebel. …