Showing posts with the label FunnyShow All
Murid Saya Yang Lurus Bendul

Cikgu: Kamu tahu kan SPM bermula 6 Jan 2021. Jadi saya nak tanya kamu 6/1/21 tu jatuh pada hari apa? Murid: X tahu sir. Cikgu: Kalu gitu saya nak Danish tolong semak kalendar kat depan tu. Danish: Sir, saya x jumpa la tarik…

40 Cerita Pasal Makan

1. Paling sedap,      Makan free.. 2. Paling mahal,      Makan angin.. 3. Paling pahit,       Makan hati.. 4. Paling lama nak pencen,     Makan gaji.. 5. Paling susah,     Makan pasir.. 6. Palin…

What is meant by the 21st century?

Plz read and comprehend.... Our generation now. Welcome to the 21st Century where sex is free and love is a pocket full of notes, where losing your phone is worse than losing your values. Where it is fashionable to smoke …

Laughter is the best medicine

Assalamualaikum and good morning to all my beloved readers! On this Eidul Adha, I would like to share with you some funny jokes which I think can brighten your festive mood! Selamat Hari Raya Aidil Adha, Maaf Zahir dan Batin…

Untungnya wanita

Assalamualaikum. Pada hari Rabu yang nyaman ini, Abam Kie ingin berkongsi satu artikel tentang Untungnya menjadi wanita. Semoga ianya bermanfaat kepada kita semua terutamanya kaum lelaki untuk menghargai kaum wanita ini. Ter…

Parodi Iklan Ingat Hotel Ingat Trivago

~Hotel yang sama, bilik yang sama, tetapi dua harga yang berbeza...kenapa bayar lebih? Anda boleh mencari hotel ideal anda di Trivago...Trivago membandingkan lebih daripada 200 laman web...anda boleh mencari hotel ideal anda …

SAYA DALAM DILEMA

Saya Tok Sidang sebuah kampung. Kadangkala memang rasa sayu di hati.. Umur 50 tahun. Sejak pencen 5 tahun yang lalu, saya banyak menghabiskan masa di masjid sahaja, maklumlah masa di kerja askar dulu asyik kerja kerja dan mac…

Rezeki datang dalam pelbagai bentuk

Allah nak ambik atau nak tarik rezeki kita dengan macam2 cara. Tayar pancit lah, kereta rosak, duit kena curi lah, kena tipu lah sebab join bisnes itu ini, kena tipu beli barang online lah, jodoh tak berpanjangan lah, dan m…

An ungrateful politician

Read this.... It is very interesting ☺ One day a florist went to a barber for a haircut. After the cut, he asked about his bill, and the barber replied, 'I cannot accept money from you, I'm doing community service …

Seloka Kumpulan Whatsapp

Ini adalah satu seloka yang paling menarik untuk dibaca dan dijadikan pengajaran. Hayatilah ia. Terima kasih, kawan2 abam kie yg dihormati sekalian. Kumpulan whatsapp berbelas-belas, Rakan sekerja dan rakan sekelas, Bert…

Pelik tapi benar!

 PELIK tapi BENAR  Pergi Pinang Tunggal tengok dikir barat solat tidak tinggal tapi dedah aurat Goreng keropok lekor tetamu datang ziarah duit nombor ekor pergi buat umrah Ramai tepi jalan orang mi…

Group Whatsapp mengikut kumpulan umur

Cuba baca entri ini sampai habis dan tanya kepada diri sendiri sama ada apa yg ditulis di bawah ini tepat atau sebaliknya? *_WHATSAPP GROUP_* Umur 10-12 tahun Masa ni, semua orang jadi admin. Ada 5 group, semua ahli…

Why Chinese Shouldn't Have English Name

Caller: Hello, can I speak to Annie Wan (anyone)? Operator: Yes, you can speak to me. Caller: No, I want to speak to Annie Wan (anyone)! Operator: you are talking to someone? Who is this? Caller: I'm Sam Wan (someo…

How to spell Mississippi?

Two tamil men get onto a bus in New York. They sit down  and engage in an animated conversation. The lady sitting next to them ignores them at first, but her attention is galvanized when she hears one of them say the fo…

Lawak hari jumaat

Assalamualaikum. Selalunya abah zuki berkongsi entri serius, ilmiah dan keagamaan. jadi apa kata pada hari Jumaat yg penuh barakah ini abah berkongsi entri jenaka pulak? Sila baca ye, kawan2? 3 lelaki masuk meminang anak…

Aging Symptoms

Take a break..... " Aging Symptoms?? Written by a lady ... After a meeting I was coming out of a hotel and I was looking for my car keys. They were not in my pockets. A quick search in the meeting room it wasn't…

Perlu tambah dua lagi ibu

Assalamualaikum. Jenaka di bawah sangat sesuai ditujukan kepada para suami yg bercadang nak kahwin satu lagi. Sangat melucukan. Buat penghibur hati yang berduka lara hari ini. Dalam perjalanan pulang ke rumah, seorang ayah …

Lawak Samy Vellu

Samy Vellu akhirnya dan rasminya meletakkan jawatan presiden MIC yang paling lama dipegang sepanjang hayatnya, iaitu hampir 31 tahun. Malaysian Insider ada ceritanya, di sini. Berterus terang, saya akan merinduinya terutamany…

JIKA WANITA UMPAMA IKAN

Jika Wanita diumpamakan Ikan, kategori ikan apakah yang jadi favorite anda? IKAN SALMON Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan. Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai… ada nila…

Janda dua kali

Tersebut kisah sorang janda yang dah 2 kali bersuami. bercerai dengan suami yang pertama sebab suaminya tu yang suka memukul dan mendera. sementara suami ke-2 pulak walau pada mulanya bahagia tapi akhirnya suami tu menceraika…