Kebebasan mengembara dunia boleh menjadi obsesi ketagihan!

Orang mengatakan bahawa apabila anda telah digigit oleh 'pepijat perjalanan', tiada apa yang disebut sebagai penawar.

Sama ada untuk perniagaan atau keseronokan, melancong menjanjikan semua orang peluang untuk melawat tempat yang menarik, meluaskan ufuk mereka dan membuat kenangan yang menakjubkan untuk kekal seumur hidup.

Tetapi bagi sesetengah orang, kebebasan mengembara ke seluruh dunia boleh menjadi obsesi ketagihan yang membuatkan mereka gatal tanpa henti untuk menyelesaikan pengembaraan!

Berikut ialah 8 tanda dan simptom bahawa anda telah dijangkiti pepijat perjalanan dan sedang, atau menjadi, peminat perjalanan yang serius:

1. Anda sentiasa mempunyai cerita untuk diceritakan


Perjalanan, dekat dan jauh, telah mengisi buku kehidupan anda dengan bab yang tidak berkesudahan tentang semua orang yang menarik yang anda temui, perkara lazat yang anda telah cuba dan tempat-tempat menakjubkan yang pernah anda kunjungi yang anda tidak pernah kekurangan perbualan yang menarik dengan yang lain.

2. Anda tidak pernah benar-benar membongkar

Jika anda mendapati bahawa beg galas kegemaran anda sentiasa dibuka tanpa zip di suatu tempat di sudut bilik anda dan tidak pernah masuk ke dalam simpanan, maka anda, kawan saya, pastinya penggemar perjalanan! Tiada gunanya menyimpan bagasi dan pasport anda apabila anda akan memerlukannya tidak lama lagi.

3. Rakan anda meminta nasihat perjalanan anda

Dengan semua kisah perjalanan menakjubkan yang telah anda kongsikan, rakan dan rakan sekerja anda telah menetapkan anda sebagai 'panduan perjalanan' peribadi mereka sendiri untuk mendapatkan nasihat dan cadangan tentang tempat, bila dan perkara yang perlu dilakukan semasa perjalanan dan percutian mereka sendiri.

4. Lambakan foto tanpa henti selepas perjalanan

Satu cerita di media sosial tidak pernah cukup untuk peminat perjalanan! Mereka yang mempunyai kes serius 'nafsu merayau' akan sentiasa mempunyai banyak gambar dan video untuk dikongsi dengan rakan dan pengikut mereka dan mempunyai banyak kenangan yang mengagumkan untuk mengingatkan diri mereka tentang semua tempat menarik yang pernah mereka kunjungi, walaupun mereka baru pulang ke rumah. dari perjalanan baru-baru ini.

5. Sudah merancang untuk perjalanan seterusnya

Rumah bukan tempat untuk anda, ia adalah perasaan. Sebagai pengembara, anda berada dalam zon apabila anda pergi menerokai tempat yang berbeza dan rasakan semangat kekitaan ke mana sahaja anda pergi. Jadi anda sentiasa mencari destinasi seterusnya untuk mengalu-alukan anda pulang!

6. Belanjakan semua simpanan anda untuk melancong

Mengapa membazirkan wang untuk telefon mewah atau pakaian baharu apabila anda boleh menempah tiket seterusnya dengan harga yang sama?! Penggemar pelancongan cenderung untuk berjimat cermat dengan perbelanjaan mereka—hanya untuk meledakkannya kemudian dalam perjalanan. Lagipun, makan roti canai setiap hari adalah harga yang kecil untuk dibayar apabila anda dapat mengisi perut anda dengan makanan eksotik pada pengembaraan anda yang seterusnya!

7. Jarang mengambil cuti dari kerja

Anda terus hadir ke tempat kerja setiap hari, walaupun anda berasa tidak selesa, untuk menyimpan semua AL anda untuk mengambil cuti perjalanan yang panjang, di mana rakan sekerja anda akan tertanya-tanya mengapa anda tiba-tiba hilang begitu lama.

8. Sentiasa semak penerbangan murah

Penggemar pelancongan sentiasa mencari tawaran perjalanan yang lumayan dan tidak pernah melepaskan peluang untuk menempah penerbangan mampu milik yang akan membawa mereka ke percutian seterusnya, seperti yang ditawarkan oleh syarikat penerbangan tambang murah!