Cikgu: Kamu tahu kan SPM bermula 6 Jan 2021. Jadi saya nak tanya kamu 6/1/21 tu jatuh pada hari apa?

Murid: X tahu sir.

Cikgu: Kalu gitu saya nak Danish tolong semak kalendar kat depan tu.

Danish: Sir, saya x jumpa la tarikh tu sebab kalendar ni thn 2020!

Cikgu: La... Kamu ni pun satu, betul serupa senduk. Mmg la x tercatat di situ. Kamu tengok la 31 Dis 2020 tu jatuh hari apa. Lepas tu kamu kira la 6/1 tu kena hari apa! Tu pun x buleh nak fikir? Bukannya saya tanya 31 Ogos 2021 jatuh hari apa!

Danish: Hmmm... Saya sedar sel-sel otak saya x berhubung.

Cikgu: Hmmm... Berat nanang budak2 lo nim...

(Berdasarkan kisah benar di dalam sebuah kelas calon2 SPM 2020) 😤

24 Comments

  1. Alahai... umur dh 17 tu... hmm... realiti budak zaman sekarang ni memang nk kena suap je kot

    ReplyDelete
  2. Hahaha budak2 zaman sekarang pandai menjawab

    ReplyDelete
  3. Para kena banyak sabar menghadapi pelbagai karenah anak murid kan Abam Kie. hehe

    ReplyDelete
  4. Adoooi! Jenuh juga kalau dapat murid yang lurus bendul nie hehehe :)

    ReplyDelete
  5. aduh, ingat tanya dengan murid sekolah rendah cikgu oi ... berat gini

    ReplyDelete
  6. logicnya ada disitu , hehe budak ni berfikir luar kotak :)
    future engineer ni!

    ReplyDelete
  7. Memang betul-betul lurus tu. 😂

    ReplyDelete
  8. Hahaha... bila anak murid lurus bendul. Nasiblah...

    Hahaha

    ReplyDelete
  9. Aduhhh, kalau budak sekolah darjah lagi jawap gini, boleh terima kan...memang berat ini.

    ReplyDelete
  10. ini memang masalah budak2 zaman sekarang..semua nak di "spoon fed" kan. jangan kata budak sekolah..budak lepasan U yang tengah practical pun gini.

    ReplyDelete
  11. hahaha... cikgi tak jadi nak marah

    ReplyDelete
  12. innocent je jawapannya...hehe...banyakkan bersabar, sir..

    ReplyDelete
  13. SIR JANGE MURIH LAK HEH.HEH..

    ReplyDelete
  14. Hahah.. Sabar je la kalau jadi cikgu dapat anak murid gini.hahah

    ReplyDelete
  15. Macam ni la nanti yang cikgu rindu bila masinng-masing dah habis sekolah.

    ReplyDelete
  16. pembaris yang sangat2 lurus tu hahaha

    ReplyDelete
  17. moment indah ni cikgu..boleh buat bahan utk bjenaka bila hari besara nnt hehee ^_^

    ReplyDelete
  18. tapi budak laaa ni mmg begitu kan abam kie..sabojela
    kdg2 kuat melawak jugak..

    ReplyDelete
  19. Aduuuussss.... sangat menguji kesabaran!

    ReplyDelete
  20. Hahahaha memang sangat bebudak millenials ni, nak disuap aje

    ReplyDelete
  21. alololo kelakar pun ada.
    sedih pun ada :)
    serba-salah cikgu nak gelak kot ekk.

    ReplyDelete
  22. Adoi macam-macam yer student Abam Kie yer

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.