Kawan-kawan suka membeli atas talian ke? Sekarang ni kedai dalam talian tumbuh seperti cendawan selepas hujan.  Platform e-dagang pun ada pelbagai sekarang untuk memudahkan masyarakat membeli barang atau servis. Kali ini Abam Kie nak memperkenalkan platform e-dagang nombor satu di Malaysia iaitu PG Mall. PG Mall ni sebenarnya telah ditubuhkan pada tahun 2017.  Kalau kawan-kawan nak tahu PG Mall inilah satu-satunya platform e-dagang milik tempatan! Jadi pakat-pakatlah membeli barangan di PG Mall hasil rekaan anak tempatan ni.

Antara kategori barangan yang dijual di PG Mall adalah seperti berikut:

1. Emas, Perak & Barang Kemas
2. Kanak-Kanak & Bayi
3. Fesyen Wanita
4. Fesyen Lelaki
5. Barangan Elektronik
6. Aksesori Elektronik
7. Peralatan Rumah
8. Dapur & Hidangan
9. Kediaman & Gaya Hidup
10. Sukan & Pelancongan
11. Barang Runcit & Haiwan Peliharaan
12. Automotif & Motosikal
13. E-Tiket/Baucer
14. Kesihatan & Kecantikan

PG Mall memang hebat kerana telah tersenarai diantara di tempat ketiga laman e-dagang terbaik di negara kita seperti yang diumumkan oleh Iprice Insight Report.  Laporan penuh laporan tersebut dapat diakses di https://iprice.my/insights/mapofecommerce/en/. 

PGMall menerima bayaran dalam e-wallet seperti Boost, Touch n Go, GrabPay, Maybank QR Pay dan lain-lain lagi. Disamping itu, bayaran melalui kad debit, kad kredit, FPX (semua bank tempatan), Maybank, Public Bank, CIMB, RHB dan Hong Leong Bank juga diterima. Jadi tak susah la nak membuat bayaran kelak.


Oh! Ya, sekarang ni sedang berlangsung tawaran hebat kepada pengguna baharu PG Mall. Sekiranya anda pengguna baharu PG Mall yang memiliki kad kredit atau kad debit OCBC, anda berpeluang untuk mendapat diskaun 20% apabila berbelanja sekurang-kurangnya RM30 di PGMall. Promosi ini sudah bermula semenjak 15 Julai dan berakhir pada 15 Oktober  2020. Jadi anda yang layak kena cepat-cepat membuat pembelian di PG Mall. Jika nak beli tu, kena masukkan kod promosi ini iaitu PGMXOCBC. Segala maklumat lanjut tentang promosi bagi pengguna baharu PG Mall yang memegang kad kredit/debit OCBC ini boleh dilayari di  https://dev.9lives.com.my/personal-banking/cards/credit-debit-card-promotions/pg-promo-shop-PGMall.html


Tidak ketinggalan kepada pengguna baharu PG Mall yang memiliki kad kredit Citibank, anda akan mendapat diskaun 25% dengan pembelian minima RM30 di PG Mall. Jumlah diskaun ini dihadkan kepada RM25 sahaja. Maksudnya jika anda berbelanja sebanyak RM100, maka nanti akan dapat potongan harga RM25! Tapi jika berbelanja melebihi RM100 juga akan dapat had maksima iaitu RM25 itu. Tawaran ini hanya terhad kepada pengguna baharu PG Mall yang mendaftar dengan kad kredit Citibank di PG Mall. Jelas kan? Kawan-kawan kena cepat tahu! Kenapa? Kerana tawaran ini terhad kepada 1000 penebusan pertama sahaja setiap bulan. Jika nak tebus kena taip kod promo PGMXCITI25 ketika check out, OK? Harus diingat promosi ini bermula dari sekarang sehingga 31 Mac 2021. Masih banyak masa lagi. 

Kemudian, untuk pengguna sedia ada PG Mall yang selama ini membuat bayaran dengan kad kredit Citibank juga tidak dilupakan. Anda akan mendapat potongan 10% dengan perbelanjaan minima sebanyak RM200 di PG Mall. Jumlah diskaun bulanan ini dihadkan kepada RM15 seorang. Kena cepat ni sebab tawaran cuma dibuka kepada 500 tebusan pertama setiap bulan! Kena gunakan kod promo PGMXCITI10 bila nak bayar, OK? Seperti juga tawaran kepada pengguna baharu PG Mall, tempoh penebusan diskaun ini akan tamat pada 31 Mac 2021. 


Akhir sekali, Air Asia juga buat tawaran kepada pembeli di PG Mall ini dimana setiap RM5 yang dibelanjakan, anda layak untuk mendapat 1 Air Asia Big Loyalty Point. Dengan tagline 'Spend Small, Earn Big when you shop with PGMALL' memang berbaloi jika berbelanja di PG Mall kerana point yang diperolehi itu boleh digunakan untuk membayar harga tiket Air Asia nanti. Untungkan? Tawaran ini tertakluk kepada terma dan syarat semasa.......

Jadi apa tunggu lagi kawan-kawan Abam Kie yang dihormati sekalian? Jom kita membeli-belah sampai penat di PG Mall sekarang!!! Terus saja layari laman web PG Mall sekarang juga! Lambat tinggal! 

#PGMall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #OCBC #Citibank #Airasiabigloyalty #PGMall4u #Cashback #points #ocbcbank

Satu lagi sebelum terlupa. Kita boleh membeli-belah di platform (laman web) atau applikasi PG Mall yang boleh dimuatturun di Apple Store dan Play Store. Kalau nak daftar tu minta tolong guna  referral link di bawah ini, OK? Hmmm.... dapat la komisen sikit kepada Abam Kie. Thanks!

https://pgmall.my/register?referralPgCode=zukidin@gmail.com

Untuk maklumat lanjut mengenai PGMall kawan-kawan dipersilakan klik laman web, FB dan IG seperti di bawah ini:

Website: https://pgmall.my/?Source=Blogger&BloggerID=351
Facebook: www.facebook.com/PGMallMalaysia
Instagram: www.instagram.com/pgmall.my/

Selamat membeli-belah di PG Mall. Sekian. Terima kasih.