Kantoi 11. kemarin dulu anak aku muntah atas katil, abih aa kena dkt cadar ngan toto..smlm kitaorg tengah masukkan toto ngn cadar dlm mesin basuh..pah, aku oyak gini dkt hubby aku .." bang, lupa la nak ambik SAMPUL BANTAL sama.."

laki aku bantai gelak..ingatkan surat je ada sampul..bantal pun ada gak ke?

Kantoi 12. peristiwa kat bandar jengka...member kelantan aku gak.....'BANG MINTAK SUPIK SATU'.....wakakaka.....bercakap luar tuh...

Kantoi 13. masa aku study kat UM sewa umah kat bangsar...

ada housemate budak kedah nak pinjam motor...dia tanya mana kunci motor aku...

dengan macho nya aku jawab...'kunci motor ada dalam SORAK meja aku tu..'

hahahahha

Kantoi 14. masa di U mulo, ado member aku ni buleh awek bdk Johor.. mmg sokmo berigak ayat kelate time dia berkecek luar ngan awek dia tuh.. contoh paling kelakar aku igt lg masa tu dia tgh bergayut tanya khabar awek dia yg demam..

"Ayang.. camne dah "sial" ke belum demam ayang tu?" pastuh lagi.. "sori la abang x sempat call ayang, abang tidor strik (straight) td"

Kantoi 15. member citer takdih......

si A nampak ular lalu menjerit...." ular.....ular.....katak.....katak..."....

Kantoi 16. ade sorang awek kelate ni kije receptionist kat hotel kawan aku kije...aritu hotel xdak api,blackout, so guest kol la hotel ,dia yg cakap

guest : " nape takde api ni"awek : " maaf cik, black out. api berJENTAP"

Kantoi 17. Dalam sebuah komuter...

“abang boleh ALIH sikit tak? Saya nk duduk ETEP.”

Kantoi 18. Ada org luar tu dia mari jalan kampung...org kmpung tu tau doh dia orng luar..

Ore luar tu g jale umoh woris dia..woris jauh2..jadi anak tuan umoh tu nak kecek luar jugak la..

Org Luar : ' mak ada tak? 'Anak Tuan Umah : " takdi mak ada duk tanah .. dia cakap nak gi tembak, nk g beli lauk..... "

[standard org2 kg kat kelantan..waktu2 tengahari, kalau nak beli ikan, mereka akan tunggu penjual ikan datang ngn motor kat tembak (tepi jalan ) ]

Kantoi 19. haha..aku ado kisoh saen aku dio nak beli kuih d bazar ramadhan ari tu...die beli kuih rm2 gune duet rm5 pahtu mok cik kedai tu wi balik rm 2..so dio ni oyak ar,

"mok cik cucur lagi xcukup seringgit.." mok cik ni pon oyak ar.."cucur xde dek, kalo nak kat kedai sebelah ade".

Kantoi 20. aku tringat pok sdaro aku maso gi kijo s'pore dulu

sebelum tu dia gi jale2 di johor dulu...dia skali nga saing2 dia 3 oghegi lah beli air....pah tu dia tanyo mokcik tu...

"kak..... PLETIN adaa ?

kakok tu ngango sapa.......saing2 dia pecoh perut dengar " PLETIN".

17 Comments

  1. Masa belajar dulu ramai member kelantan...bolehlah kecek sikit-sikit

    ReplyDelete
  2. Hahah.. saya paham juga cakap kelantan sikit2. Tapi bila nak cakap tak reti..

    Kalau terengganu langsung saya tak paham..

    ReplyDelete
  3. Jiran-jiran PC majoriti anak jati Kelantan.Bila bersembang bersemangat.

    ReplyDelete
  4. Susah nok pahe kecek klate ni

    ReplyDelete
  5. haha..mesti ada yg kantoi nyer bila kecek luar

    ReplyDelete
  6. abang ipar orang kelantan, bulehla nak paham sikit cakapnya, bab makan memang suka sangat selera pantai timur

    ReplyDelete
  7. perkataan2 common memang blh faham..
    tapi kalo words yang pekat2 tu haaaa kebil2 jugakla..

    ReplyDelete
  8. Izzati still learning. Nasib baik ada kawan sorang orang kelate. Hehe.

    ReplyDelete
  9. sukar nak faham haha, ada member kelantan dulu masa bljr

    ReplyDelete
  10. hahaha..kalau dengar orang cakap kelatan..sebahagian die cakap tak berapa nk fhm,,hehe

    ReplyDelete
  11. Sorok bau budu namanya ek..hehe.. paling senang nak detect, ore qlate ni dia akan guna sayap untuk kepak, pecat naju untuk buka baju, dan timun untuk tembikai hahaha

    ReplyDelete
  12. Hahaha..kelakar sebenarnya bila orang Kelate cakap KL ni. Cantik dah susun ayat tup² tersasul juga perkataan Kelate dia tu

    ReplyDelete
  13. Kalau pergi ke mana2 mesti ada ore kelate

    ReplyDelete
  14. hahahaha mestia ada yg kantoi punya

    ReplyDelete
  15. Hahaha...banyak2 bahasa, bahasa kelantan yg best. Da singgah n follow.. From #biters

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.