Sukan SEA ke29 atau lebih dikenali dengan KL2017 sedang berlangsung di Kuala Lumpur sehingga 30 Ogos ini. Acara dwi-tahunan ini sudah pasti menghimpunkan barisan atlit sukan terbaik di rantau Asia Tenggara untuk merebut 404 pingat emas yang ditawarkan! Buat julung kalinya Traveloka menjadi penaja Emas untuk KL2017 ini. Selain daripada itu, Traveloka adalah Official Online Travel Partner untuk KL2017. Oleh yang demikian, Traveloka, bersama penaja-penaja lain akan memastikan kejohanan Sukan SEA KL2017 ini sebagai satu acara yang akan dikenang buat selama-lamanya oleh rakyat Malaysia, khasnya. Traveloka merupakan salah satu laman web e-dagang pelancongan yang utama di rantau Asia Tenggara akan menawarkan tiket penerbangan terendah dan tawaran hotel yang hebat di luar sana. Sebagai mengenang penajaan dengan Kuala Lumpur 2017, Traveloka telah menggerakkan sumbernya untuk memberikan perkhidmatan terbaik di bandar anda. Semasa acara dwi-tahunan ini, Traveloka akan bersama-sama melancarkan kempen jenama terbaharu dan aktiviti lapangan untuk dinikmati oleh kita semua.


Sebagai penaja Emas bagi acara sukan bersejarah ini, Traveloka menawarkan aktiviti-aktiviti menarik untuk dinikmati oleh orang awam. Kempen besar-besaran sejak bermulanya acara pembukaan Sukan SEA KL2017 iaitu Hello, Malaysia dan Go S.E.A.! Kempen utama ini akan memberikan peluang melancong yang akan dinikmati sekali seumur hidup!

Kempen Go S.E.A.! akan membawa anda untuk melancong ke tempat-tempat menarik di rantau Asia Tenggara ini. Abam Kie tahu, anda perlu juga melancong kan? Jadi rantau Asia Tenggara adalah destinasi yang paling sesuai lebih-lebih lagi dengan adanya kempen Go S.E.A.! ini. Anda akan menikmati diskaun sehingga 60% untuk tiket penerbangan dan hotel ke 10 destinasi utama ASEAN seperti Singapura, Bangkok, Phuket, Chiang Mai, Ho Chi Minh City, Hanoi, Bali, Jakarta, Bandung and Lombok!! Kalau nak lebih murah, tempahlah dengan Traveloka App!


Hello, Malaysia akan membawa anda ke dalam pengembaraan ajaib untuk meneroka Malaysia dengan lebih dekat lagi.Untuk melayakkan diri menyertai kempen Hello, Malaysia!, anda perlu membuat tempahan mulai sekarang hingga 31 Ogos 2017. Traveloka kali ini menawarkan potongan tiket penerbangan dan hotel penginapan sehingga 40%. Untuk mendapatkan lebih nilai dan keselesaan, anda perlu menempah dengan Malaysia Airlines. Jadi waktu cuti sekolah yang berlaku serentak dengan Sukan Sea KL2017 sepatutnya digunakan sebaik mungkin untuk melancong ke Malaysia.


Di laman web Traveloka KL2017 juga ada menyediakan Traveloka Livestream bagi memudahkan anda menonton acara-acara yang sedang dipertandingkan di KL2017 secara langsung. Ada dua saluran livestream yang disediakan iaitu Facebook Live dan Youtube Live. Pilihlah mana-mana yang berkenan. Anda juga boleh menyertai peraduan yang disediakan di laman Livestream seperi 'Predict The Winner, Be The Winner' yang menawarkan kupon percutian yang bernilai lebih daripada RM45,000! Hebatkan Traveloka? 

Selain daripada itu Traveloka juga akan menganjurkan peraduan menarik dan tawaran hebat untuk tiket penerbangan dan hotel sepanjang KL2017 berlangsung. Pelawat-pelawat boleh menyertai aktiviti yang diadakan di gerai foto (photo booth) dan peraduan poster (placard contest) dimana pelbagai hadiah menarik bakal menanti pemenang-pemenang bertuah! Terdapat juga gerai promosi (on-ground booth) dan siaran langsung acara sukan terpilih di laman web Traveloka yang akan memastikan anda sentiasa dapat menyaksikan acara sukan pilihan anda secara terus! Booth Traveloka terletak di luar Stadium Nasional Bukit Jalil membolehkan anda menyertai peraduan-peraduan dan sekaligus berpeluang memenangi pelbagai bentuk hadiah bernilai sehingga RM200,000!

Semuanya menarik dengan Traveloka!