Assalamualaikum. Sedih dan geram betul abe kie lihat orang2 senegeri abe kie masih berdegil membuat mercun sendiri semata-mata nak melepaskan gian dan mendengar bunyi dentuman! Pada awal Ramadhan lalu seorang pelajar tingkatan 3 di Wakaf Bharu telah hancur carinya gara2 bermain mercun buatan sendiri. Akibatnya dia mungkin sukar menduduki PT3 nanti.


Yang terkini seorang bekas tentera berusia 26 tahun telah hancur pergelangan tangannya kerana mercun buatannya tetiba meletup semasa memampatkan isi belerang dan sebagainya. Kejadian itu berlaku di Kampung Galok, Pasir Mas selepas waktu sahur minggu lepas.


Di atas tu gambar dada mangsa yang dimasuki bilah besi. Kesian gak tengok. Tapi apakan daya kalau berani buat berani tanggung la!


Abe Kie menyeru remaja, kanak-kanak dan lelaki dewasa Kelantan khasnya dan Malaysia amnya agar berhenti membuat eksperimen dengan mercun buatan sendiri. Kalau dah jadi OKU macam ni memang x guna. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya. Kalau dah tengok foto2 mcm ni masih lagi x insaf x tahu apalah abe kie nak cakap........ Sendiri mahu ingatlah!

8 Comments

  1. nak backlink free ? sila tinggalkan link di page BLOG SYIRA LOKMAN :D

    ReplyDelete
  2. macam x sanggup nk tengok... demi kepuasan dan keseronokan sampai cmni...

    ReplyDelete
  3. wooooo., dengan lajunya aku scroll kebawah., dhsyat., xsggup nk tngok., huhu

    ReplyDelete
  4. perghhh. nasib baik boleh tengok benda2 macam tu. boleh termuntah kalo sape takut tengok darah semua

    ReplyDelete
  5. Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Raaji'uun

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.