Harga petrol mulai naik 25 sen sejak 1 Mac lalu. Maka beraturlah kereta di stesen2 minyak bagi mengisi petrol sebelum tghmalam 1 Mac lalu. Patutlah peniaga2 x nak turunkan harga barang sebab mereka tahu harga petrol mesti naik punya. Oleh itu abe kie ingin berkongsi satu pantun tentang isu minyak naik ni. Pasti ada yg terasa kan?
Ku sangka panas kekal ke petang..
Ghupanya hujan di tengahari,
Ku kecapi nikmat penjimatan 20 sen
Tapi dirembat balik 5 sen.

Belum sempat peniaga turunkan rege..
Dah mula bercatu mcm mana nak naikkan lagi rege,
BR1M lambat lagi nak merasa,
Psl menteri kata BRIM setahun sekali aja..

Datang April nanti sume kena April fool..
Pasal rege sume tambah 6% shj,
Kukecapi nikmat 20 sen sekejap shj
Psl rakyat kena dahulukan kutipan cukai utk
Pencapaian negara...

TOL pun dah dichop jihad utk negara
Tak yah dah gi syria, palestine dan seumpamanya
Jom pakat suh sume nak berjihad mai dok negara kita
Psl jihad dah senang guna duit jer..
Tok sah dok susah gadai nyawa angkat senjata

4 Comments

  1. sedih jer kan... janji janji kosong jer nak memperbaikki ekomoni rakyat... rakyat yang mana satu lah yang di perbaikki ekonominya tu... susahnya nak sedarkan rakyat... taknak toleh langsung ke negara2 berminyak harga rendah sebaliknya sibuk asyik toleh ke negara berharga minyak tinggi...

    ReplyDelete
  2. Nak jihad tak payah pergi jauh2 kan abe kie..hehe

    ReplyDelete
  3. Hahaha..sabar je lah ayah..dok dikenang menara jiwa...bagus bawa pekena teh tarik

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.