Suatu hari dalam kelas agama, Ustazah Farah bersama murid2nya darjah 3 Bestari....

Ustazah : Saper tahu doa masuk tandas? Angkat tangan.
Miera : Saya ustazah.
Ustazah : Ok Miera.. Baca.
Miera : Allahumma Inni A'uu zubika minal khubusi wal khobais.
Ustazah : Wah baguslah Miera. Siapa ajar?
Miera : Ummi, kat rumah ummi ada tampal kat pintu bilik air. Hari2 ummi baca.
Ustazah : Bagus. Patutlah Miera hafal doa tuh.
Miera : Doa tengok cermin pun saya tahu, Allahuma Ahsanta Khalqii Fahassin Khuluqii. 
Cikgu : Betul tuh....
Miera : Kakak saya yg tampal kat cermin, tiap2 pagi nak sikat rambut kakak mesti baca.
Ustazah : Wahh! Hebat2x. Baiklah. Saper tahu doa nak masuk tidur.
Miera : Saya ustazah.
Ustazah : Miera lagi. Okay bacakan.
Miera : Bismillah, Allaahumma Jannibnaa minas syaithaana wa Jannibish syaithaana mimmaa razaqtanaa.
Ustazah : ??!!!!!!
Miera : Yang nie ayah saya yang tampal kat kepala katil. Hari2 ayah saya baca.
Ustazah : (Alamak! tuh bukan doa tidur tuh.. Ayahnyer punnnnnn!! Tampal la kat tempat lain. Tak pasal2 budak kecik nie dah hafal. Berattt 666!

APA KOMEN KAWAN2 TENTANG CERITA LUCU INI? HEHEHEHE...JANGAN MALU2 NAK KOMEN...

11 Comments

  1. Kakak tak mengalami tak tahulah. Tapi melucukanlah sebab pada kakak hafal ajelah doa tu dlm kepala kalau dah selalu baca tak kanlah sampai nak tampal sampai anak ingatkan itu doa nak tidur hihi....

    ReplyDelete
  2. hihi..parah2..nasib baik tampal doa je, x de maksud doa sekali..

    ReplyDelete
  3. adoi, susah juga macam ni jadinya... hahaha..

    ReplyDelete
  4. Salam Abah. Takpe kalau hafal doa tu. Persediaan hari mendatang..hehe

    ReplyDelete
  5. asalam Abie..aduh sampai ni dah hafal, hari2 tengok..habislah bila dah besar mesti cari terjemahan..hahahaha..boleh tahan juga ya Raja Lawak ..

    ReplyDelete
  6. linkkan semula..asyik nak pembaikan ja ..blog Etuza..nak ikut trend ngee!!! penat pun ada ..satu persatu balik link bloglistkan semula...

    ReplyDelete
  7. tersedak Acik baca ni Abe Kie

    ReplyDelete
  8. hahaha..ni salah didikan nie...ayah pun siap nak tulis ke..takkanlah anak dah besar tak ingat lagi doa tu...:P

    ReplyDelete
  9. adoiyai..habis la..gambar tu kelakar....hehehehe..

    ReplyDelete
  10. Tampal juga doa-doa yang lain di tempat yang sepatutnya :)

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.