Friday, 30 May 2014

Perlu tambah dua lagi ibu


Assalamualaikum. Jenaka di bawah sangat sesuai ditujukan kepada para suami yg bercadang nak kahwin satu lagi. Sangat melucukan. Buat penghibur hati yang berduka lara hari ini.

Dalam perjalanan pulang ke rumah, seorang ayah bertanya kepada anak lelakinya yang berusia 7 tahun...

Ayah : "Adik faham tak kuliah yang ustaz sampaikan di masjid tadi?". Anak : "Faham..ayah.."
Ayah : "Apa yang adik faham?"
Anak : " Ustaz tadi kata.. seorang anak wajib lebih mengutamakan ibunya daripada ayahnya".
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Ibunya "
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Ibunya "
Ayah : " Selepas tu? "
Anak : " Selepas tu barulah bapanya "
Ayah : " Jadi berapa ibunya? "
Anak : " Tiga "
Ayah : " ...dan berapa bapanya? "
Anak : " Satu "
Ayah : " Adik ada berapa ibu? "
Anak : " Satu "
Ayah : " jadi adik kurang berapa lagi ibu? "
Anak : " Kurang lagi dua "
Ayah : " Haa... Kalau macam tu, sampai rumah nanti cakap dengan ibu macam tu ye..."

Anak jawab sikit lagi.

Ini jawapan anak....kpd bapak.......... Samb dari cerita kat atas...

Anak: tapi ayah, ustaz tu kata, kalau x mampu adik kena ada satu mak je.

Ayah : ayah mampu laaa. Tu sbb suruh adik ckp kat mak

Anak : adik rasa ayah x mampu sbb masa cikgu English ajar kat sekolah pun kalau ada banyak kena tambah 's' jadi kalau ayah tambah lagi 2 mak, ayah jadi "mampuS". Nak ke? Hehehe...

20 comments:

  1. hehe..amekaw..pandainyer..anak sapa lanie..

    ReplyDelete
  2. lucu...lucu...anak2 la ni selamba jer mengenakan ayahnya kan...

    ReplyDelete
  3. Haha...try la cekap cengitu kat ibunya. Suruhlah bapaknya cakap sendiri baru hebat gitu. Tak aci kan suruh anak yg cakap.

    ReplyDelete
  4. padan muka ayah... hehehe...

    ReplyDelete
  5. adeh...nak mampus???? hehehhe..

    ReplyDelete
  6. Haha .. lawak sungguh !!
    Pandai adik menjawab, mesti ibu sayang :D

    ReplyDelete
  7. Sarkastik anaknya. Loyer buruk.haha

    ReplyDelete
  8. Hahaa.. salam ceria hari sabtu buat Abe Kie sekeluarga.. :D :D

    ReplyDelete
  9. Hahaha yang ni pernah terbaca kat fb xD

    ReplyDelete
  10. Kuang3... padan muka ayahnya. Tu lah, megela sangat... LOLnya... :D

    ReplyDelete