Showing posts with the label IntimacyShow All
Kalau suami nak kahwin lain....

Kalau suami nak kahwin lain ..bagi jer jangan ... habaq awal-awal kat suami yang kita terima je. Habaq kat suami kita nikah dulu pun sebab kerana Allah. Lepas suami kahwin lain... tengok kan jer .. layan macam biasa. Saya…

7 sikap buruk tetamu majlis kahwin

PERKAHWINAN merupakan satu detik bersejarah buat pasangan mempelai yang sudah bersedia untuk menempuh alam rumah tangga. Biasanya selepas akad nikah, majlis resepsi diadakan untuk meraikan tetamu sebagai memenuhi tuntutan a…

Macamana nak berpoligami?

Pagi tadi, masa bersarapan, isteri aku cakap dia ada mimpi kelakar. Aku tanya mimpi apa? Dia kata: "I mimpi kita pergi berjalan-jalan ke Melaka. Lepas tu entah macam mana, boleh kantoi, jumpa bini no. 2 u. Hahaha…

Appreciate your wife while she is still alive

So my male friends, please appreciate our wives who have sacrificed a lot for us. They are very sensitive. So, once their hearts are broken, it's quite difficult to get back to normal.

Selamat Hari Isteri Sedunia

Seorang suami menyesal kerana menceraikan isterinya... Lalu dia menelefon isterinya... Suami : Syg... Maafkan abg, abg nak rujuk semula... Isteri : Di sebelah abg ada cawan??'' Suami : Haa?? Cawan?? Xde...…

Bagaimana Mengajar Pendidikan Seks Kepada Anak?

Hiba rasanya membaca berita anak lelaki sekecil umur 7 tahun sudah melampaui batas hingga merogol anak asuhan ibunya yang muda setahun darinya. Laporan perubatan menyatakan selaput dara anak kecil itu terkoyak. Allahuakbar! …

Salah faham tentang poligami

Poligami? Lelaki mana yang mahu berbini dua? Sila angkat tangan! Wanita mana yang rela suaminya bernikah lagi? Sila angkat kaki! Hahahaha... Tabiklah kepada isteri yang rela berkongsi suami. Abam Kie bukannya x nak kahwin lag…

Love Your Own Beautiful Wives

To all loving husbands...!!! Please *Love Your 'Own Beautiful Wives!* *●Don’t shout* at your wife when you are talking. It really hurts her. *●Never compare* your wife to another woman. If the other woman was good…

Kenapa lelaki tak nak berpoligami?

Dah masuk musim kenduri kawin. Pada 31 Ogos 2016 Sultan Selangor kahwin. Esok saya, In Shaa Allah, akan menghadiri jemputan kahwin sahabat di Pandan Indah. Kalau perasan, memang majoriti yg rajin komen di blog abam kie iala…

Kisah top up kredit

Pada hari ini abam kie ingin berkongsi cerita jenaka suami-isteri. Hanya yang telah mendaftar sebagai pemilih PRU14 aje yang layak membaca dan mengomen! hehehehehe... gurau aje. Jenaka ini untuk menghilangkan tekanan di tempa…

Rukun Nikah Islam vs Rukun Nikah Bani Melayu

Rukun Nikah Islam: 1. Pengantin Lelaki 2. Pengantin Wanita 3. Wali 4. Saksi 5. Ijab Kabul Rukun Nikah Bani Melayu: 1. Pelamin 2. Karoke 3. Bunga telur 4. Dulang 5. Hantaran 6. Barzanji 7. Qasidah 8. Geng …

Biar Perut Boroi Janji Isteri Sayang

Assalamualaikum. Selepas kahwin biasanya kebanyakan lelaki mendapati perut mereka semakin boroi. Bukannya apa... ni sebab isteri sayangkan kami maka mereka masakkan yg lazat2 aje buat suami tercinta. Lama-kelamaan perut sema…

Pesanan buat bakal pengantin

Kali abam kie ingin menyampaikan pesanan buat golongan muda yang belum kahwin.. Kita hanya akan benar-benar mengenali seseorang SETELAH KAHWIN dengannya, tidur sebantal, makan sepinggan, duduk sebum bung. Baru tahu masa i…

Maksud pelukan suami kepada isterinya

FUHH……!!! 5 Jenis Pelukan Kenapa Suami Suka Peluk Isteri, Tahu Tak Apa Maksudnya.? Meh abam kie ceritakan pada anda.... sila baca dengan teliti dan amalkannya selalu, OK? Suami mana tak sayang isteri dan isteri mana t…

6 ALASAN MENGAPA REDHA SUAMI ADALAH SYURGA BAGI PARA ISTERI

Jom belajar berterima kasih kepada insan bergelar suami... 6 ALASAN MENGAPA REDHA SUAMI ADALAH SYURGA BAGI PARA ISTERI 1. Suamimu dibesarkan oleh ibu yang mencintainya seumur hidup. Namun ketika dewasa, dia memilih menc…

Kelebihan Kahwin Suami Orang

Adakah  anda  sudah berkahwin dan mempunyai beberapa orang anak serta tidak mempunyai masalah dalam rumahtangga anda? Jika anda begitu, sebenarnya anda merupakan pilihan yang baik sebagai calon wanita yang belum bersuami. Seo…

What men and women want in bed

Are you still wondering what the opposite sex really wants in bed? Here are a few tips for both men and women that will come in handy next time. Browse through to find out more. Abe Kie fervently hopes the following tips c…

Pantun kasih malam jumaat

Seronok gak baca pantun ni yg penuh dengan agenda tersembunyi. Khas untuk dibaca oleh mereka yg sudah berumahtangga aje. Kalau berani silalah tinggalkan komen. Hehehehhee... Malam ini malam Jumaat... Ibu2 nak kena in…

10 Tanda Suami Curang Pada Isteri

Tanda suami curang kepada isteri, selalunya kita pasti terbaca si laman sesawang atau berita terkini kes suami curang. Yang pelik nya isteri dia tu cantik cun melecun tapi si laki tetap curang. Namun tak semua lelaki begitu d…

Fadhilat Mencium Anak, Isteri Dan Suami

As'salamualaikum wbt... Cium Anak Dpt PAHALA, Cium Suami Gugur DOSA, Cium Isteri Dpt BAHAGIA SELAMANYA*** i) Fadhilat Cium ANAnK ******************* Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dgn …