Abam Kie sudah mengajar di sekolah sekarang ni sejak Januari 2004. Pelajar2 datang dan pergi tapi abam kie masih di sini. Jadi apabila sudah lama berada di sesuatu sekolah maka banyaklah khazanah harta karun tu. Nak ku buang sayang, nak ku simpan tiada tempat pulak! Abam Kie ada dua buah locker untuk menyimpan buku2 dan fail2 tapi masih x cukup ruang. Ini tak boleh jadi! Satu plan segera perlu diambil bagi mengatasi masalah ini.


Jadi pada minggu terakhir bulan Disember abam kie menyusun segala fail dan buku lama. Buku contoh soalan dan rujukan tu abam kie nak dermakan kepada murid2 dan perpustakaan. Fail2 lama yg sudah melebihi 3 tahun tu bakal dibuang. Biasanya pekerja sekolah akan mengumpulkan segala buku dan kertas untuk dihantar ke syarikat kitar semula. Dapatlah mereka sedikit wang sampingan.

In Shaa Allah, azam abe kie pada tahun 2016 ini ialah mengamalkan pengurusan fail dan bahan mengajar secara lebih berkesan. Selepas ini mudah la nak cari bahan mengajar. Meja pun tak semak lagi. Wallahualam.