Assalamualaikum. Pada 12 September lalu anak ketiga abam kie iaitu Nur Alin Dahlia atau lebih mesra dengan panggilan Yaya telah menyambut ulangtahun kelahiran kelapan. Dia yang kelihatan kecil tubuhnya sangat teruja untuk mmbuat majlis sambutan secara kecilan di rumah kerana sebelum ini sambutan harilahirnya cuma diadakan di Pizza Hut, KFC atau McD aje. 

Lalu dia dan kakaknya yang montel bernama Nur Alis Dalili membuat perancangan rapi bagi memastikan sambutan kali ini akan lebih meriah dengan kehadiran rakan2 berdekatan. Lili ditugaskan untuk menjemput rakan2 mereka. Manakala abam kie telah menempah kek lobak merah dari kawan setugas, Puan Surina. Harga kek itu RM70. 

Pada petang Sabtu tersebut seramai 10 orang kanak2 dtg ke rumah abam. Isteri tersayang memasak mihun goreng, keropok dan membancuh air kepada kanak2 itu. Mereka ada memberikan hadiah kepada Yaya. Alhamdulillah, biarpun penat dan mengantuk kami sekeluarga gembira kerana majlis sambutan hari lahir Yaya itu telah berlangsung dengan jayanya.