Assalamualaikum...

Abam Kie pernah menabung di dalam unit amanah saham Public Mutual 5 tahun lepas tapi telah mengeluarkan semua caruman itu untuk digunakan pada waktu kecemasan. Lagipun abam kie lihat harga unit saham yang dibeli itu semakin menyusut jadi abam kie keluarkan semua sekali. Yang tinggal hanyalah saham di ASB dan ASW2020.

Kebetulan abam kie kenal dengan seorang kenalan FB yang menjadi penasihat kewangan CWA iaitu Mad Syabab (sila lihat contact no dia kat atas tu). Lalu abam kie menghubungi dia untuk menyuarakan hasrat ingin melabur di dalam CWA. Iyalah kan? Semakin tua ni kenalah menabung untuk anak2 dan diri sendiri...x kira la sikit pun...bak kata orang kampung abam, sikit-sikit lama2 jadi bukit. Sebelum mengambil keputusan untuk untuk menabung dalam UT CWA ni, abam ada tanya2 sana sini and buat search kat internet gak, Takut2 tidak berbaloi...selepas berfikir panjang dan dinasihati oleh adik Mad Syabab, abam menghulurkan duit dalam RM1K sebagai pelaburan permulaan kat Unit Trust CWA ni. Dalam banyak2 (UT) kat Malaysia ni, Kenapa abam pilih CWA? Antara sebab abam pilih UT CWA adalah:

1. Patuh Syariah : (Perunding Syariah untuk dana: CIMB Islamic Bank Berhad (Majlis Penasihat Syariah);

2. Jangkaan purata pulangan (untung modal + dividen) : 10 - 15% setahun, (berdasarkan prestasi tahun-tahun lepas);

3. CWA adalah syarikat unit amanah yang ternama, sebuah subsidiari CIMB Group...syarikat tersenarai (Bursa Malaysia) kedua paling bernilai di Malaysia (jumlah permodalan pasaran melebihi RM80 billion).

Macam mana nak menabung dalam UT ni...mudah jer. Kawan2 boleh cuba 3 kaedah pelaburan:

i) Pelaburan TUNAI (minimum amount : RM500)
ii) Pelaburan bulanan (auto debit dll)
iii) Pengeluaran dari KWSP - akaun 1

Penebusan (pengeluaran) pula boleh di buat bila-bila masa (dengan notis 5 hari) di mana-mana cawangan CWA.

Jadi jika kawan2 berminat nak membuat pelaburan di dalam CWA ni, silalah call/sms/whatsapp Mad Syabab di 017-9233731. Sekian, terima kasih.