Assalamualaikum. Setelah siap menyambung ruang dapur di rumah maka timbul keinginan untuk membeli TV baharu. Lalu abe kie membeli TV Samsung 32 inci sahaja sebelum GST dilaksanakan. Bila dah ada TV kena ada siaran kan? Nak langgan satu lagi akaun ASTRO memang x mampu kan? Lalu abe kie dan kak wan membuat keputusan untuk membeli Astro Njoi aje. Dengan kos RM428 termasuk pemasangan, kami mendapat 27 saluran TV termasuk 2 saluran HD dan 20 saluran radio. Mahal la sikit tapi berbaloi la sebab sekali bayar je. 

Dekoder njoi ini dipasang di ruang dapur. Kami letak TV kat dapur bagi mengelakkan anak2 makan di depan TV di ruang tamu. Bila makan di ruang tamu maka berselerak dan kotor la ruang tersebut. Kami nak melatih mereka agar makan bersama kami di meja makan. 

Sambil menunggu waktu berbuka puasa tu dapatlah tengok Edisi 7. Pas tu boleh buka THR Gegar untuk mendengar azan Maghrib. Bijak ke idea abe kie dan kak wan? Kepada kawan2 yang nak melanggan njoi tu boleh la mendaftar segera. Boleh gak hadiahkan kpd ibu bapa di kampung kan? Jangan plak x nak balik kg sebab nak jimatkan duit!