Daddy adalah peminat setia rancangan The Amazing Race sejak 2009. Memang Daddy akan ternanti-nantikan setiap episod rancangan ini yang biasanya ke udara pada setiap hari isnin jam 8.15 malam di saluran AXN. Kini telah memasuki musim ke 22, rancangan realiti ini pasti menarik minat mereka yang menggemari rancangan perlumbaan ekstrem mengelilingi dunia. 

Pada episod kemuncak (finale) selama dua jam, empat pasukan mengembara dari Scotland ke Ireland, mengambil bahagian dalam acara berenang dalam lumpur, menghidangkan makan malam kepada ‘penumpang’ Titanic dan akhirnya kehilangan kumpulan keempat iaitu Penyanyi Negara. 

Bagi pusingan yang terakhir, tiga pasukan mengembara dari Ireland ke London. Selepas meminum satu pain wain yang menyegarkan, mereka terbang ke Washington DC, mengambil gambar digital superimposed bersama Presiden Obama, mencari petunjuk yang dimainkan oleh ejen rahsia, menangkap bola besbol yang dicampakkan dari atas tali yang merentang stadium dan terjun ke dalam sebuah bekas besar mengandungi globe untuk menyelesaikan teka-teki terakhir. 

Akhirnya peserta pilihan Daddy iaitu Bates dan Anthony memenangi hadiah USD1 juta, dengan Max dan Katie di tempat kedua dan Mona dan Beth mengambil tempat ketiga. 

Setelah tamatnya rancangan realiti ini maka Daddy menarik nafas lega kerana tidak perlu terpaku di depan televisyen lagi setiap hari Isnin.