Assalamualaikum. Semalam Abe Kie telah ditag oleh blogger Suraya untuk menyertai Giveaway Raya Bersama Shida Radzuan Blog. Lalu abam kie pun jenguk2 la blog Shida. Perhatikan syarat2 GA yg beliau sdg anjurkan. Tengok kpd syarat2 tu x la rumit sgt. Jadi abam kie setuju la nak join GA ini sebab setiap peserta akan mendapat sekeping kad raya drp Shida. Dulu2 pernah dapat kad raya drp Shida. Terasa bersyukur kerana masih menerima kad raya fizikal pada zaman cyber ni. Skrg ni nak cari kad raya di kedai buku pun sukar. 

Baiklah, antara syarat penyertaan GA ini peserta perlu menyatakan perasaan dalam menyambut bulan Ramadhan & Syawal yang bakal tiba tidak lama lagi. Bagi Abam Kie la, bulan Ramadhan dan Syawal yg bakal tiba tak lama lagi pasti la akan disambut dengan penuh kegembiraan dan kesyukuran. Kenapa? Sebab abam kie bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk menyambut bulan Ramadhan yang mulia ini. Iyolah kan...selepas habis puasa thn lepas, abam kie sentiasa berdoa agar diberikan peluang untuk bertemu dgn bulan Ramadhan thn yg akan dtg. In Shaa Allah, peluang itu akan tiba pada 13 April nanti. 

Pada thn lepas kenangan berpuasa dalam PKP 1.0 sangat berlainan dgn thn2 sebelumnya. Yg paling 'rare' kena jadi imam solat tarawih di rumah kerana masjid dan surau ditutup utk orang-ramai. Terpaksalah study cara2 jadi imam solat tarawih dan hafal surah2 yg lazim dibaca semasa solat tarawih. Alhamdulillah, abam kie lulus ujian tersebut. 

Seterusnya Syawal yg bakal disambut pd bulan Mei nanti abam kie rasa sama je dgn tahun 2020. Kemungkinan besar kita x boleh merentas negeri lagi. Tengok kpd kes di Kelantan ni pun x reti2 nak turun. Degil benar ore2 Kelate ni! X patuh sgt SOP! Tgok negeri2 lain dah PKPP tapi kita masih PKPB. Sehebat negeri2 maju spt KL, Selangor, Penang dan Johor gitu! See our level? Tapi mujur gak jika rentas negeri x dibenarkan kerana jalan raya di Kelate x akan jem musim raya nanti. hehehehehe...

Pada Raya Puasa tahun lepas pun disambut ala kadar aje. Cuma sehari dibenarkan merentas daerah. Sempat la balik kg di Machang dan Pasir Mas tu. Esoknya dok di umah je. Yg penting x perlu bagi duit raya kat budak2! Hehehe... Baju raya pun x beli thn lps. Pakai yg mana ada sbb masih cantik dan elok lagi. Cuma belikan utk anak2 sbb Hari Raya ni untuk anak2 bergembira biasanya. Yg tua mcm kita ni cuma merayakannya sbg kesyukuran berjaya menyelesaikan ibadah sebulan berpuasa di bulan Ramadhan. dok gitu?

Baiklah. Cukup sudah abam kie bercoleteh. Sekiranya kawan2 nak join GA ini, sila klik je banner di atas. Seterusnya abam kie nak tag dua orang rakan blogger utk join GA ini. Mereka yang bertuah ialah Cik Renex dan Sayidah Napisah.

23 Comments

  1. Selamt ber GA abam kie... tak kisah la boleh rentas negeri ke tak... kalau tak boleh pun tak apa, janji semua selamat....

    ReplyDelete
  2. Ya, last year adalah kenangan yang takkan dilupakan..beraya tak meriah seperti tahun sebelumnya.. Good Luck!
    Wow, Teringin join, nanti try lah..Hehee~

    ReplyDelete
  3. Moga sentiasa dimurahkan rezeki Cikgu AK sekeluarga.

    ReplyDelete
  4. Seronok baca kisah Abam Kie sambut Ramadhan dan Syawal.

    ReplyDelete
  5. Semoga dipermudahkan urusan semua orang.. Aamiin..
    Good luck abam kie..

    ReplyDelete
  6. selamat bersegmen.. good luck :)

    ReplyDelete
  7. Goodluck and all the best abam kie! :)

    ReplyDelete
  8. Semoga dimurahkan rezeki, menang GA ni ye :) Nell sendiri pun teruja sebenarnya bila tengok keadaan kita yang dah kembali pulih.. getting better now kan..

    ReplyDelete
  9. zaman-zaman skrg ni masih ada lagi yang berkirim kad raya. sangat rare ni...

    ReplyDelete
  10. singgah dri GA yg sama..goodluck!

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2021/03/giveaway-raya-bersama-shida-radzuan-blog.html

    ReplyDelete
  11. Semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari tahun-tahun lepas. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  12. Salam Abam Kie :)
    Shida blogwalking ke blog peserta-peserta GA Raya Bersama SRB.

    Kes tak boleh rentas rasanya mmg xboleh lagi untuk kali ini, tak mengapalah raya jelah dirumah dirumah sahabat saudara mara terdekat. Ramadhan dan SYawal pasti meriah kalini walau dgn norma baharu dia lain sikit dari tahun lepas kan abam kie. APa2 kena patuh SOP supaya kes xnaik mencanak lg..lepas raya..Take care abam kie.

    Terima kasih sudi join Giveaway Raya Bersama SRB <3
    ALL THE EBST!

    ReplyDelete
  13. Tahniah
    https://www.shidaradzuan.com/2021/04/tahniah-kepada-10-pemenang-giveaway.html

    ReplyDelete
  14. Tahniah sis. Dah menang cabutan bertuah SRB😘. Selamat berpuasa!!

    ReplyDelete
  15. Tahniah Abam Kie. Dah menang cabutan bertuah SRB😘. Selamat menunaikan ibadah puasa!!

    ReplyDelete
  16. tahniah tersenarai sebagai pemenang!

    ReplyDelete

Thanks for leaving your comment. Please come again. I will visit your blog soon.