Berita buruk bagi lelaki yang memiliki abs enam pek di luar sana, kerana tinjauan baru-baru ini mendapati bahawa lebih ramai wanita Malaysia berminat dengan lelaki yang memiliki sedikit lemak perut berbanding dengan lelaki yang berbadan atletik!

Penemuan itu terungkap dalam tinjauan yang dilakukan oleh JustDating terhadap 400 pengguna Malaysia. Just Dating (JD) adalah platform temu janji yang membantu pengguna mencari persahabatan, teman hidup dan hubungan lain yang bermakna dalam talian.

Dalam siaran akhbar yang disediakan untuk SAYS, terungkap bahawa tinjauan terbaru mereka mendapati 53% pengguna di Malaysia lebih suka lelaki dengan badan 'abah' atau 'ayah' - jenis badan lelaki yang paling baik digambarkan sebagai berperut boroi atau 'lembut bulat' dan biasanya dijumpai di kalangan lelaki 40an dan ke atas.

"Ia didapati bahawa lelaki berotot tidak lagi popular. 53% wanita mengatakan mereka lebih berminat dengan lelaki yang kelihatan seperti abah yang berperut bulat atau maju ke depan'," kata JD.

"Wanita Pulau Pinang adalah yang paling tidak tahan bila melihat lelaki dengan perut yang bulat atau gendut. Bukan hanya sosok ini yang paling seksi bagi mereka, tetapi tubuh seperti itu dapat dipeluk seperti 'teddy bear' ketika mereka merasa kesepian, sekaligus memberi mereka rasa aman dan nyaman!"

Tinjauan menunjukkan bahawa 70% wanita Pulau Pinang yang menyukai lelaki dengan gaya 'ayah' dan 'abah' adalah wanita muda berusia antara 18 dan 25 tahun!

Semakin tua responden wanita, semakin mereka suka kepada lelaki berotot.

Walau bagaimanapun, wanita di Lembah Klang mempunyai citarasa yang sedikit berbeza

Menurut tinjauan itu, wanita yang tinggal di Lembah Klang masih lebih suka lelaki berotot, dengan hanya 32% dari mereka dapat menerima lelaki dengan sosok yang gemuk atau berisi.

"Selebihnya mendapati lelaki dengan paha dan bisep yang kuat, serta punggung bulat, lebih memikat, terutama di kalangan wanita pejabat (OL) berusia antara 28 dan 35 tahun," katanya.

Bagi responden wanita di Johor, JD mengatakan kumpulan itu lebih suka lelaki kurus dengan rambut panjang seperti bintang KPop!

"Lelaki kurus, 'gaya liar' dan berambut panjang yang membawa diri dengan getaran artistik adalah yang paling popular di kalangan kumpulan itu," tambahnya.

"88% wanita menjadi terpesona dengan keunikan mereka."

Selain daripada bentuk badan, tinjauan juga mendapati bahawa separuh wanita suka memerhatikan buah halkum lelaki, terutama ketika mereka minum air.

Responden mengatakan bahawa melihat keistimewaan buah halkum bergerak ke atas dan ke bawah sangat menyenangkan bagi mereka.

Sumber: www.says.com