Assalamualaikum. Abam Kie sudah menyertai FB pada 10 September 2002.Selang 5 tahun kemudian tanpa disedari bilangan pengikut atau rakan FB ni dah mencecah 5000 orang. Tak sangka ramai juga yang memohon nak jadi kawan abam kie di FB ni dan x ku menduga ramai juga yang sudi meluluskan permohonan abam kie nak menjadi rakan mereka. Terima kasih semuanya!

Sebenarnya akaun FB yang abam kie gunakan ni merupakan akaun kedua. Akaun yg pertama dulu telah terabai sebab tak larat nak monitor. Jadi skrg abam kie maintain akaun kedua aje. Sekiranya kawan2 nak add abam kie di FB, sila cari 'Abam Kie' atau klik di SINI

Dulu2 bila ada org yg request nak jadi kwn, abe kie akan check akaun dia tu. Sekiranya profile pic tu pic haiwan atau pokok memang abe kie block terus! Jika ada foto2 tentang kehidupan seharian dia maka abe kie akan approve. Kalau foto 30SX meme siang2 lagi kena block la jawabnya. Jadi ketulusan dan ketelusan kena ada dlm akaun FB. Abe kie x nk berkawan dgn org yg kurang yakin dgn identitinya di alam maya. Maksudnya org yg jenis letak pic org lain. Kira menyamarlah tu.

Namun setelah bilangan kwn di FB mencecah 5000 org baru abe kie menyedari yang kualiti itu lebih penting daripada kuantiti. Lalu abe kie semak semula profile kawan2 yg ada tu. Ada yg dah x aktif, x ada profile pic, dah bertukar tuan atau tuannya dah meninggal. Maka slow2 abe kie delete kwn2 tersebut. Alhamdulillah, kini bilangan kawan2 di FB tu tinggal 4700 aje dan mungkin akan dibuang lagi sedikit demi sedikit. Wallahualam.