Kedai Eco RM2 Menipu Pengguna | ABAM KIE : Man of The House


Friday, 15 July 2016

Home » » Kedai Eco RM2 Menipu Pengguna

Kedai Eco RM2 Menipu Pengguna


Pada awal Ramadhan yang lalu abam kie ada membeli sedikit barangan di kedai Eco RM2 di Tanah Merah, Kelantan. Kedai tersebut baru saja dibuka jadi ramailah orang yg dtg. Abam Kie membeli pinggan, mangkuk dan talam melamine berharga RM26. Kalau namanya kedai 2 rial maka brg2nya harga rm2 seunit. Brg2 di sini juga kurang berkualiti. Padan la dengan harganya.

Bila isteri abam kie balik pejabat hari tu dia kata pinggan2 tu x perlu guna sebab masih ada byk lg kat dlm kabinet. Menyesal plak beli. Lalu abam kie bercadang nak tukar brg2 tu dgn barang lain spt makanan. Lalu esoknya abam kie pergi ke kedai 2 rial tu. Mula2 seorang staff dia kata boleh tukar jd abam masuk la dan pilih brg2 makanan yg bersesuaian. Lepas tu kena berbaris panjang giler. Tup2 bila tiba di counter siap cashier tu kata brg2 di kedai tu x leh tukar dgn brg2 lain. Kalau nak tukar pun brg2 yg sama. Tu pun sbb rosak atau kecacatan kilang. Hmm...bengong tul dia ni. Setahu aku boleh je tukar apa2 brg asalkan jgn minta kembali duit. Abam malas bertekak lalu abah terus beredar dgn marah n geramnya!

Sampai di rumah, abam terus google no telefon ibu pejabat kedai tu. Rupa2nya ia berpusat di Segamat, Johor. Lalu abam call no yg dijumpai. Staff yg jawab kata mereka akan bagi jawapan sekejap lagi. Dekat sejam menunggu tiada panggilan balas pun! Lalau abam call kembali. Hanya 30 minit kemudian barulah seorang staff perempuan Melayu menelefon n memberikan penjelasan kpd abam kie.

Huh! Mmg polisi sykt mrka x bagi tukar brg dgn alasan brg2 di situ sudah murah. Heran tul aku! Satu lagi hak pengguna diragut. Tambah pompuan tu lagi kalau tukar brg yg berlainan jenis akan menyebabkan susah kpd mrka nak check brg2 keluar masuk. Satu lagi alasan bodoh. Lalu abam cakap kat dia sy nak hebohkan kisah benar ini di media aliran perdana. Baru mrka sedar!

Mulai detik itu abam kie haramkan kaki ini menjejak kaki ke kedai RM2. Sekian. Terima kasih.


5 comments:

Siti Rohaida Yusof said...

hoh..gitulah pulak kan..

Nurzakiah Hanum said...

la bleh plak cm tue

Jamil Hashim said...

macam2 skrg

PeRdU cINta said...

Owh gitu pulak...biasanya boleh tukar selagi belum guna atau masih ada resit jual beli...

Mar Mansor said...

marah betul abam,,

;