Wednesday, 31 December 2014

Belajar ABC


Assalamualaikum. Ini adalah sesuatu yang menarik. Mari sama-sama kita belajar semula A.B.C dan maknanya

A mbil yang jernih
B uang yang keruh
C iptakan yang baru
D an teruskan perjuangan
E ngkau tunjukkan jalan yg betul pada tentera
F isabillillah yg ada
G unakan nyawa anda kerana
H idup dan mati kerana ALLAH S.W.T
I nshaa Allah kita sama-sama
J ihadkan diri menentang
K ezaliman oleh musuh-musuh islam
L aknatullah..
M ahupun sudah dijanjikan
N eraka untuk
O rang-orang yang
P erlekehkan agama Islam
Q urbankan diri
R obohkan
S emua
T entera jahat
U ntuk meneruskan
V isi
W ira-wira kita yang
X treme menentang
Y ahudi dan
Z ionis

Semoga ianya bermanfaat. Terima kasih. 

Monday, 29 December 2014

Sila simpan resit rawatan perubatan anda


Assalamualaikum...

Baru2 ini abe kie mendapat surat saman dari LHDN. Mereka minta abe kie mengemukakan resit2 rawatan perubatan bagi tahun taksiran 2012 dan 2013. Sukar juga nak mengadakannya. Jadi abe kie terpaksa meminta resit2 dgn klinik swasta yang abe kie selalu pergi. Mujurlah mereka dapat mengeluarkan resit. 

Jadi abe kie menasihati kwn2 agar meminta resit dgn kerani di klinik swasta yg kwn2 pi. Kalau ambik pada hujung thn pun x apa sbb klinik2 skrg ada menyimpan segala data dlm PC mereka termasuklah penyakit yg kita ada. Wallahualam...

 

Friday, 26 December 2014

Kenapa tiada seluar panjang bersaiz 37?


Assalamualaikum...

Abe Kie hairan tul kenapa lak tiada saiz 37 utk seluar panjang? Itu saiz pinggang abe kie la. Oppss! Dilema tul Jadi abe kie kena pilih sama ada saiz 36 atau 38. Kalau 36 cukup2 muat perutku ini manakala 38 plak longgar boleh terlondeh. Sudahnya aku beli saiz 36. Kalau boroi lagi aku pi besarkan aje pinggang tu. Ada siapa berani bagi penjelasan? Hehehe....

Seingat abe kie dulu jenama Fresno ada mengeluarkan saiz 37. Tapi kdg2 potongan dan style tak menarik minat abe kie. Hmm...rasanya abe kie perlu bersenam sikit spt jogging, berbasikal dsb agar dapat membina otot2 six packs gitu. Kalau nak pi gym pun ok apa?

Apa2 pun di mana ada kemahuan di situ ada jalan. In sha Allah... 

Wednesday, 24 December 2014

Nilai duit


Money is not everything but everything needs money today. You see! The power of money is undeniable. Please read the post below on the importance of money..............

- Duit ..  tak boleh bawa mati tapi tak ada duit rasa nak mati.
- Duit .. tak boleh beli kasih sayang tapi kasih sayang boleh hilang bila tak ada duit.
- Duit .. tak boleh beli tidur tapi tak ada duit tidur pun tak lena.
- Duit .. tak boleh beli kesihatan tapi utk sihat perlukan duit.
- Duit .. tak boleh beli kebijaksanaan tapi utk dapatkan ilmu perlukan duit.
- Duit .. Orang bodoh nampak cerdik bila ada duit tapi orang cerdik nampak bodoh bila tak ada duit.
- Duit .. bukan segalanya tapi segalanya perlukan duit.

D-don't.
U-use.
I-intelligence.
T-the wrong way.

Kata orang-orang bijak pandai, jika :
                                                    
1.   Ingin bahagia. -  Sembahyang awal waktu
2.   Ingin sihat  -  Berpuasa
3.   Ingin dipermudahkan urusan   -   Bacalah Al-Quran
4.   Ingin wajah berseri  -  Jaga sembahyang Tahjud
5.   Ingin kaya  -  Sembahyang Dhuha
6.   Dihimpit masalah  - Beristghfarlah
7.   Berdukacita. -  Berdoalah
8.   Mahukan keberkatan  -  Berselawatlah.

Yang membaca, tak untung
Yang bercakap, pun tak untung
Yang mendengar, pun tak untung
Yang untung, orang yang mempratikkannya, In Sha Allah..
Mari kita amalkan dan sebarkan.

Monday, 22 December 2014

Perbualan diantara pensil dan pemadam


Seronok pulak baca cerita ni. Berikut ialah perbualan diantara pensil dan pemadam. Mohon baca sehingga habis ye? Thanks in advance.

📏Apa khabar kawan?
✏Aku bukan kawanmu.

📏Kenapa?
✏Kerana aku benci kamu.

📏Kenapa engkau membenci aku?
✏Kerana engkau suka padam apa yang aku tulis

📏Aku tidak padam melainkan yang salah!
✏Kenapa engkau sibuk?

📏Aku pemadam, ini kerjaku
✏Ini bukannya kerja!

📏Kerja aku bermanfaat, macam kerja engkau jugak.
✏Engkau salah dan sombong!

📏Kenapa?
✏Kerana yang menulis lebih baik dari yang memadam.

📏Memadamkan kesalahan sama seperti menulis yang benar.
✏Pensil terdiam seketika, kemudian mengangkat wajahnya: Engkau benar sahabatku!

📏Engkau masih bencikan aku?
✏Aku tidak akan benci orang yang memadamkan kesalahanku

📏Dan aku juga tidak akan memadamkan sesuatu yg betul,,
✏Tapi aku lihat engkau semakin kecil dari sehari ke sehari!

📏Kerana aku mengorbankan sebahagian dari tubuhku setiap kali aku memadam kesalahan.
✏Aku juga merasakan bahawa aku semakin pendek dari sehari ke sehari.

📏Pemadam memujuk: Kita tidak akan dapat memberi faedah kepada orang lain melainkan kita sanggup berkorban untuk mereka.
✏Pensil berkata dengan gembira: Betapa mulianya engkau sahabatku, alangkah indahnya kata-katamu.

📏✏Pemadam dan pensil berasa gembira, lalu mereka pun hidup sebagai sahabat baik, tidak berpisah dan tidak berselisih faham.

Sahabat-sahabatku yang dihormati sekalian: 

Kenapa kita tidak berterimakasih terhadap orang yang memadamkan kesalahan kita dan menunjukkan kita jalan kebenaran, tidakkah mereka berhak terhadap ucapan terimakasih?

💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Moral dari cerita ini juga.
Jadilah diri kita ini seperti pensil. Menulis yang berguna dan dapat manfaatkan untuk orang yang membaca.

Apabila tumpul ia perlu diasah. Sakitnya diasah itu seperti cabaran hidup yang kita hadapi dan usia kita juga seperti pensil. Semakin lama semakin pendek.

 Begitu juga pemadam sanggup berkorban demi persahabatan. Oleh itu manfaatkan kehidupan kita dengan sebaik-baiknya.

Saturday, 20 December 2014

SEGMEN : blogwalking CUTI SEKOLAH AKHIR TAHUN bersama cikgu ayu


...Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Cuti sekolah sudah hampir sampai ke penghujungnya. Ada Segmen Cuti Sekolah ni. Jom ramai-ramai join! Jika nak join, kwn2 klik aje kat banner di atas tu. Moh la kita pakat blogwalking dan tambah kenalan/follower. Selamat maju jaya kepada kita semua! Aamiin. 


Segmen berlangsung hingga hari RABU 31/12/2014 jam 10.00 malam

Friday, 19 December 2014

Jangan menunggu


Assalamualaikum. Pada entri kali ini abe kie ingin berkongsi 13 kata “JANGAN MENUNGGU” yg perlu dihindari. Semoga senarai ini dapat menyedarkan kita dalam menempuh kehidupan seharian. In Sha Allah.

1. Jangan menunggu bahagia baru tersenyum, tapi tersenyumlah, maka kamu akan bahagia.

2. Jangan menunggu kaya baru bersedekah, tapi bersedekahlah, maka kamu semakin kaya.

3. Jangan menunggu termotivasi baru bergerak, tapi bergeraklah, maka kamu akan termotivasi.

4. Jangan menunggu dipedulikan orang baru kamu peduli, tapi pedulilah dengan orang lain! Maka kamu akan dipedulikan ….

5. Jangan menunggu orang memahami kamu. baru kamu memahami dia, tâpi fahamilah orang itu, maka orang itu akan faham dengan kamu.

6. Jangan menunggu terinspirasi baru menulis.tapi menulislah, maka inspirasi akan hadir dalam tulisanmu.

7. Jangan menunggu projek, baru bekerja, tapi bekerjalah, maka projek akan menunggumu.

8. Jangan menunggu dicintai baru mencintai, tapi belajarlah mencintai, maka kamu akan dicintai.

9. Jangan menunggu banyak wang baru hidup tenang, tapi hiduplah dengan tenang. Percayalah bukan sekadar wang yang datang tapi juga rezeki yang lainnya.

10. Jangan menunggu contoh baru bergerak mengikuti, tapi bergeraklah ke arah kebaikan, maka kamu akan menjadi contoh yang akan diikuti.

11. Jangan menunggu berjaya baru bersyukur tapi bersyukurlah, maka kita akan berjaya.

12. Jangan menunggu boleh, baru melakukan, tapi lakukanlah! Maka kamu pasti boleh!

13. Jangan menunggu waktu luang utk Tuhan,
Tapi luangkan waktu utk Tuhan,

Dan… Jangan menunggu lama lagi untuk kongsi tulisan ini kepada semua orang yang anda kenal…
Sehingga kita semua tersedar dari lena yg panjang dan berjaya bersama....


Wednesday, 17 December 2014

Soal Jawab Remeh-Temeh Tentang Seks


Assalamualaikum....

Perasaan malu masyarakat kita membicarakan masalah seks masih menebal. Bukan sahaja menjawab persoalan seks, malah bertanya tentang seks pun kita masih ragu-ragu. Oleh yang demikian Abe Kie ingin mencadangkan buku berjudul SOAL JAWAB TENTANG SEKS TAPI ANDA MALU BERTANYA yang ditulis oleh Ustaz Zahazan Mohamed dan Rohidzir Rais sebagai rujukan kawan2 blogger sekalian. Ia diterbitkan oleh Telaga Biru Sdn Bhd dan terdapat di kebanyakan kedai buku utama di seluruh negara.

Buku ini membicarakan pelbagai  isu sensitif berkenaan seks yang mampu merungkai banyak persoalan yang masih menyelubungi masyarakat di negara kita. Ia sangat berguna kepada ibu bapa dan guru yang malu menjawab pertanyaan anak-anak dan para pelajar. Kepada pengantin baru yang masih tercari-cari jawapan kepada pelbagai permasalahan seks, dan juga kepada  pasangan yang sudah lama mendirikan rumah tangga tetapi masih memendam rasa, abe kie merasakan buku inilah penyelesaiannya.

Harga buku ini cuma RM19.90. Abe Kie mendapat potongan 10% semasa membelinya di Kedai Buku Banggol, Tanah Merah, Kelantan. Terdapat 261 soalan yang dikemukan di dalam buku tersebut. Contohnya ialah seperti di bawah ini:

Soalan:

Apabila terjaga daripada tidur, saya dapati kain yang saya pakai ketika tidur terdapat kesan air likat padanya. Adakah saya perlu mandi wajib walaupun saya tidak bermimpi apa-apa?

Jawapan:

Ya. Seseorang itu perlu mandi wajib jika betul-betul pasti air itu ialah air mani. Sebagaimana yang diriwayatkan oleh Aisyah rha:

Maksudnya: Nabi s.a.w ditanya seorang lelaki yang mendapati basahan di atas pakaiannya tetapi tidak sedar sama ada dia telah bermimpi ataupun tidak, lalu Baginda menjawab: “ Dia perlu mandi”. Baginda juga ditanya tentang lelaki yang bermimpi tetapi tidak mendapati basahan, lalu Baginda mengatakan : “ Dia tidak perlu mandi.” Ummu Sulaim berkata: “ Adakah wanita yang melihatnya perlu juga mandi?” Baginda menjawab: “Ya, sesungguhnya wanita adalah ‘saudara kandung’ lelaki.”

Jadi apa lagi? Pergilah ke kedai2 buku berhampiran untuk membeli buku ini. Ingat! Ia ada unsur 18SX dan cuma boleh dibaca oleh suami isteri dan teruna dara yang bakal berkahwin dalam masa yang terdekat ini seperti Abe Kie. Hehehehehehe....


Monday, 15 December 2014

Petua bangun kencing


Assalamualaikum. Pada hari ini abe kie nak kongsi petua yang terbagus khas kepada kawan2 yg terbangun dr tidur utk buang air...... baca ya!

Penting untuk diambil perhatian!!!
Tiga kali (1/2)

Para pakar selalu berpesan:
Setiap individu harus ambil perhatian tentang 3 x 1/2 minit.

Kenapa penting?
3 x 1/2 minit adalah suatu amalan percuma tetapi akan banyak mengurangkan angka kematian secara mengejut (sudden death)

Kerap kali berlaku seorang individu yang siang harinya masih nampak sihat, tetapi malam harinya meninggal. Selalu kita mendengar cerita orang, kelmarin saya masih bersembang dengan dia, kenapa tiba-tiba dia meninggal? Penyebabnya adalah ketika bangun malam utk ke bilik air kerap dilakukan secara terlalu cepat.Sejurus kita berdiri, otak masih kekurangan aliran darah.

Knapa "3?1/2 minit" amat penting?
Kerana pattern ECG (Electro Cardiogram) seorang individu normal pada siang hari manakala pada masa tengah malam ketika terbangun nak buang air kecil contohnya, pattern ECG itu boleh berubah.

Kerana dgn bangun secara tiba-tiba otak akan jadi anaemic dan mengalami kegagalan jantung (heart failure) disebabkan kekurangan darah.
Dinasihatkan untuk mengamalkan amalan "3 kali 1/2 minit" ini, iaitu:

1. Bila terbangun drpd tidur jgn terus turun dri katil, tetapi berbaringlah dulu untuk tempoh 1/2 minit.

2. Duduk di katil utk tempoh 1/2 minit;


3.Turunkan kaki, duduk di tepi katil utk tempoh 1/2 minit.

Selepas 3 x 1/2 minit yg dilakukan secara percuma tanpa membayar sesen pun, otak tidak akan anaemic dan jantung tidak akan mengalami kegagalan,  mengurangkan kemungkinan terjatuh dan meninggal ketika bangun tengah malam seperti yg sering kita dengar.

Pernah seorang tua menangis kesal kenapa beliau tidak mengetahui perkara ini drp dulu lagi setelah membaca pesanan ini.

2 tahun lalu dia bangun tengah malam utk buang air kecil,  di bilik mandi tiba2 terasa dunia berpusing dan beliau terjatuh, akibatnya dia skrg mengalami lumpuh dan tak boleh bangun dari katil, punggungnya mengalami luka2 di kubitus. Seandainya dia mengetahui perkara ini, beliau tdak seharusnya menderita seperti kini.

Kongsi utk org2 yg kita syg utk menghindari perkara2 seperti ini terjadi. Ianya boleh berlaku tanpa mengira usia tua ataupun muda.Sharing is caring.

Friday, 12 December 2014

Membeli kelengkapan sekolah di Tesco Kota Bharu


Musim cuti sekolah sudah hampir ke penghujungnya. Kini ibubapa mula bersiap-sedia membeli kelengkapan anak-anak mereka termasuklah abe kie. Sengaja abe kie beli awal bagi mengelakkan kesesakan pada saat akhir. Kalau tengok duit dalam akaun tu memanglah tak berapa banyak namun demi anak2 segala kelengkapan persekolahan mesti disediakan juga. Nak tunggu bonus lambat lagi. Huhuhuhu...

Jadi pada 9 Disember yang lalu abe kie dan anak2 pergi ke Kota Bharu. Niat asalnya mahu sambut hari lahir ummi mereka yang ke 40 di restoran KFC tingkat bawah bangunan tempat dia bekerja. Selesai menjamu selera tak tahu nak gi mana. Tetiba terfikir nak singgah di Tesco untuk beli pakaian seragam dan kasut Yaya dan Lili. Iyolah, alang-alang dah mari KB singgah je la situ jap. Untuk Anis abe kie dah belikan sebelum cuti sekolah lagi.

Maka kami sekeluarga pun berangkat ke Tesco. Memang ada banyak jenama di Tesco. Tapi kali ini kami nak belikan yg lebih berkualiti utk anak2 kami. Maka jenama Canggih menjadi pilihan. Tambahan pula ia ada potongan 20%. Boleh la...Biarpun selepas less 20% abe kie rasa masih serupa dgn jenama biasa di Zon Ria dll. Bagi tiga pasang uniform dan sepasang kasut buat Yaya dan Lili kosnya hampir RM40. Barang2 lain kami akan beli di Tanah Merah atau Machang aje.

Setelah selesai shopping kami pulang ke Tanah Merah. Tu pun kena berhenti solat Asar di Tunjong, KB dan solat Maghrib di Kubang Batu, Pasir Mas. Rasanya kami sampai semasa azan Isyak.

Jadi kepada rakan2 blogger, adakah anda sudah membeli-belah kelengkapan sekolah anak2 utk tahun hadapan? 

Wednesday, 10 December 2014

KEMENANGAN DIPEROLEHI....TETAPI MEROSAKKAN PERHUBUNGAN


Assalamualaikum. Artikel di bawah memang sangat menyedarkan abe kie. Rasanya tak perlu bergaduh dan bermasam muka dengan org di sekeliling kita kerana sudah jelas pergaduhan tidak membawa faedah kepada mereka yang menang apatah lagi yang kalah. Jom kita bermaafan?

Kalau gaduh dengan pelanggan,
Walaupun kita menang,
Pelanggan tetap akan lari.

Kalau gaduh dengan rakan sekerja,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi semangat bekerja satu kumpulan.

Kalau kita gaduh dengan boss,
Walaupun kita menang,
Tiada lagi masa hadapan di tempat itu.

Kalau kita gaduh dengan keluarga,
Walaupun kita menang,
Hubungan kekeluargaan akan renggang.

Kalau kita gaduh dengan guru,
Walaupun kita menang,
Keberkatan menuntut ilmu dan kemesraan itu akan hilang

Kalau gaduh dengan kawan,
Walaupun kita menang,
Yang pasti kita akan kekurangan kawan.

Kalau gaduh dengan pasangan,
Walaupun kita menang,
Perasaan sayang pasti akan berkurangan.

Kalau kita gaduh dengan sesiapapun,
Walaupun kita menang,
Kita tetap kalah...

Justeru...baik jangan bergaduh...!

Monday, 8 December 2014

Every single cent counts


Assalamualaikum. Pernah tak kawan2 menerima baki wang yang terlebih bayar dari juruwang? Apa tindakan kawan2? Adakah kawan2 memulangkan wang baki terlebih itu atau pun kawan2 cuma berlalu pergi begitu sahaja? Kisah di bawah ini boleh dijadikan panduan apabila kita berhadapan dengan sutuasi sedemikian. Mohon baca sehingga habis. Terima kasih.

Several years ago, a Sheikh from out-of-town accepted a call to a town to propagate Islam. Some weeks after he arrived, he had an  occasion to ride a bus from his home to the downtown area. When he sat down, he discovered that the driver had accidentally given him 50 pence above his normal  change.  As he considered what to do, he thought to himself, "You'd  better give this money back. It would be wrong to keep it." Then another thought occured to him, "Oh, forget it, it's only 50p..who would worry about this little amount?"

Anyway, the bus company gets too much fare; they will never miss it. Accept it  as a 'gift from Allah' and keep quiet.

When his stop came, he paused momentarily at the door, and  then he handed the 50p to the driver and said, "Here, you gave me too much change." The driver, with a smile, replied, "Aren't you the new Sheikh in town?"

"Yes" he replied."

"Well, I have been thinking a lot lately about accepting Islam. I just wanted to see what you would do if I gave you too  much change. I'll see you at mosque this Friday". When the Sheikh stepped off the bus, he literally  grabbed the nearest light pole, held on, and said, "Oh Allah, I almost sold Islam for 50 pence. Our lives are guided by Quran. This is a really scary example of how much people watch us as Muslims, and  will put us to the test!. Always be on guard and remember -- You carry the name  of Islam on your shoulders when you call yourself 'Muslims.'

Watch your thoughts; they become words. Watch your words; they become actions; Watch your actions; they become habits; Watch your habits; they become character; Watch your character; it becomes your destiny.

I'm glad a friend forwarded this to me as a reminder and I  chose to share it with you. If you don't pass this on to anybody, nothing bad will  happen to u; but, if you do, you would have reminded someone today of his/her responsibility as a Muslim and Allah will bless you.

Abe Kie wishes you the very best in life.

Friday, 5 December 2014

Tusyen Intensif Cuti Sekolah


Anak pertama saya, Anis, bakal menduduki UPSR pada tahun 2015. Saya sangat bimbangkan prestasi akademiknya kerana keputusan peperiksaan akhir tahun lalu, dia cuma mendapat 3A untuk kertas Penulisan, Pemahaman dan Bahasa Inggeris. Manakala dia mendapat B dan D untuk Sains dan Matematik. Situasi ini amat membimbangkan kerana saya berharap dia juga bakal memasuki SBP seperti saya dahulu. 

Kebetulan satu pusat tusyen di Tanah Merah, Kelantan iaitu Pusat Tusyen Aqdi di Jalan Klinik ada menawarkan kelas intensif UPSR dengan yuran RM130 untuk 5 kertas UPSR. Lalu saya menghubungi pemilik pusat tusyen tersebut, Ustaz Afandi untuk mendaftarkan anak saya. Kelas bermula pada 29 Nov sehingga 23 Disember. Kelas diadakan 4 hari seminggu dari Sabtu hingga Selasa selama 90 minit bermula jam 10 pagi. Maka bermulalah tugas saya menghantar dan mengambil Anis dari kelas tusyen.

Saya berharap Anis mendapat ilmu yang secukupnya dari kelas tusyen yang dihadirinya. Pada mulanya dia enggan mengikuti tusyen tersebut kerana mahu bermain telefon pintar dan menonton TV sahaja semasa cuti sekolah ini.Setelah dimarahi barulah dia mengalah dan kini gembira menghadiri kelas tusyen itu. Alhamdulillah.

Wednesday, 3 December 2014

Antara cinta, kasih dan sayang


Cinta, kasih dan sayang memberikan maksud yang berbeza apabila diluahkan kepada individu yang berlainan. Cuba kawan2 hayati maksud tiga istilah tersebut yang ditafsirkan oleh cik puan saya. 

Cinta : Dari mati turun ke hati. Satu perasaan dalaman seseorg yang bercinta. Ia bersifat kekal. Contohnya, cinta kepada ibu ayah, anak2, adik beradik dan saudara mara..

Kasih : Perasaan halus dari lubuk hati yg dalam..... kasih selalunya khas untuk yg istimewa dalam hidup kita. Ia hadir bersama tanggungjawab... Contohnya kasih ibu ayah, suami isteri dan anak2..

Sayang : Kita boleh sayangi sesiapa yg kita sukai.. Org kata sayang ini boleh bagi kepada semua makhluk, baik manusia atau pun haiwan... Ia bukan bersifat kekal. Sayang sebagai sahabat handai dan orang yang lebih dekat dengan kita..

Jadi macamana kawan2 sekalian? Do you agree with her definitions? Throw out your comments below. Thank you in advance. 

Monday, 1 December 2014

Surat Cinta Tentang Solat


Assalamualaikum. Tazkirah yang bermanfaat untuk dikongsi dengan kawan2 blogger yang dihormati sekalian.
   
💐Bila engkau anggap solat itu hanya penggugur kewajiban, maka kau akan terburu-buru  mengerjakannya.

💐Bila kau anggap solat hanya sebuah kewajiban, maka kau tak akan menikmati hadirnya Allah saat kau mengerjakannya..

💎Anggaplah solat itu pertemuan yang kau nanti dengan Tuhanmu.

💎Anggaplah solat itu sebagai cara terbaik kau bercerita dengan Allah swt.

💎Anggaplah solat itu sebagai kondisi terbaik untuk kau berkeluh kesah dengan Allah swt.

💎Anggaplah solat itu sebagai seriusnya kamu dalam bermimpi.

🌟Bayangkan ketika "adzan berkumandang", tangan Allah melambai ke depanmu untuk mengajak kau lebih dekat denganNya.

🌟Bayangkan ketika kau" takbir", Allah melihatmu, Allah senyum untukmu dan Allah bangga terhadapmu.

🌟Bayangkanlah ketika "rukuk", Allah menopang badanmu hingga kau tak terjatuh, hingga kau rasakan damai dalam sentuhanNya.

🌟Bayangkan ketika "sujud", Allah mengelus kepalamu. Lalu Dia berbisik lembut dikedua telingamu: "Aku Mencintaimu hambaKu".

🌟Bayangkan ketika kau "duduk diantara dua sujud", Allah berdiri gagah didepanmu, lalu mengatakan : "Aku tak akan diam bila ada yang mengusikmu".

🌟Bayangkan ketika kau mmberi "salam", Allah menjawabnya, lalu kau seperti manusia berhati bersih setelah itu...Subhanallah sungguh nikmat solat yg kita lakukan.

Wassalam

Sekiranya baik utk kita jom kita share dgn teman n shbt yg kita kasihi smoga mereka juga mendpt manfaatnya. Aamiin
;